Pixel 9 Pro Köptråden

Permalänk
Medlem

Pixel 9 Pro Köptråden

Mobilabonnemanget går snart ut lagom till Black Friday. Är främst ute efter ett mobilabonnemang med obegränsad data alternativ väldigt mycket data (100-200 GB) där Pixel 9 Pro ingår. Har det varit några bra deals redan?

Måste tyvärr utesluta operatör Tre denna gången då de har dålig täckning där vi befinner oss. Annars brukar de ha väldigt bra erbjudanden. Så det måste bli Halebop, Comviq, Tele2 eller liknande. Halebop verkar dock inte sälja Pixel 9 Pro? Bara XL?

Edit: Helst 256GB modellen.

Permalänk
Medlem

https://www.comviq.se/mobiler/google-pixel-9-pro/4864/36/SPEC...

Extra surf i abonnemanget samt extra inbytesrabatt.

Permalänk
Snusfri

Elgiganten har mobilveckor just nu och Pixel 9 Pro med Tele2 Obegränsat går på 499kr/månaden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Elgiganten har mobilveckor just nu och Pixel 9 Pro med Tele2 Obegränsat går på 499kr/månaden.

Det var en bra deal. Ska man slå till eller kan det bli ännu bättre under Black Friday tro... Nuvarande abonnemang löper ut den 1/12 så kan inte starta det nya abonnemanget innan dess.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av sweuser:

Det var en bra deal. Ska man slå till eller kan det bli ännu bättre under Black Friday tro... Nuvarande abonnemang löper ut den 1/12 så kan inte starta det nya abonnemanget innan dess.

Svårt att säga faktiskt.
Visst kan det komma bra deals, men 499kr med obegränsat abb känns lite svårslaget och har du tur kan det komma någon tia under kanske.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Svårt att säga faktiskt.
Visst kan det komma bra deals, men 499kr med obegränsat abb känns lite svårslaget och har du tur kan det komma någon tia under kanske.

Ja, det är alltid svårt att veta om man ska slå till nära in på Black Friday. Inte helt ovanligt att det ibland kommer samma deals som tidigare. Ibland kommer inga bra deals alls fast på mobiltelefoner tycker jag att de ofta har bra deals som inte är sämre eller lika bra i varje fall. Jag får ta och fundera. Vet du om man kan teckna med senarelagd start? Då nuvarande abonnemang slutar först den 1/12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Elgiganten har mobilveckor just nu och Pixel 9 Pro med Tele2 Obegränsat går på 499kr/månaden.

Ser nu att totalkostnaden är 12 673 kr vilket blir 528 kr/mån. Betala nu 1 kr. Vad är resterande 696 kr för nått? Låter som en hög startavgift om det nu skulle vara det.

Permalänk
Medlem

Bestämt mig för att avvakta. Det var en bra deal med Tele2 men vill ha 256GB modellen och där fick man ingen rabatt. Tre hade rabatt så man fick den för 579 kr/mån i 24 mån men behöver operatör med bättre täckning.

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen inget bättre pris än 14500 kr för en Pro-variant (ej XL) med 256 MB?
Brukar det komma några bra deals på att köpa googles mobiler kontant vid black friday etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamski2:

Finns det verkligen inget bättre pris än 14500 kr för en Pro-variant (ej XL) med 256 MB?
Brukar det komma några bra deals på att köpa googles mobiler kontant vid black friday etc?

https://www.webhallen.com/se/campaign/10852-Google-Pixel-9-Pr...
Du får 4k extra för en inbyteslur om du köper på webhallen.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

https://www.webhallen.com/se/campaign/10852-Google-Pixel-9-Pr...
Du får 4k extra för en inbyteslur om du köper på webhallen.

Hm, priset är samma som överallt annars. Kampanjen ...nja. Jag får, efter preliminär bedömning, 511 kr för min Pixel 8.
Men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte att jag hamnar utanför ämnet här, men jag tänker lite på vilken modell som finns tillgänglig och vad folk vill ha. För mig personligen så är det bara 9 Pro med 256Gb som är enda modellen som är av intresse. Det är också den som knappt finns att få tag på i butiker i Sverige. Tradera o blocket svämmar över av XL-modellen. Man kan få tag på en för typ 9000 kr sprillans ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamski2:

Hm, priset är samma som överallt annars. Kampanjen ...nja. Jag får, efter preliminär bedömning, 511 kr för min Pixel 8.
Men tack ändå.

Plus 4k. Det blir ju ändå rätt bra rabatt.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Plus 4k. Det blir ju ändå rätt bra rabatt.

Nu hänger jag inte med. Jag får 511 kr i rabatt på en mobil som kostar 14490. Är det bra? Eller har jag missuppfattat hela kampanjen? Får man 4000 rabatt rakt av för att man lämnar in sin gamla mobil och sedan de 511 som de räknade ut? ...skulle nämligen inte tro det

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamski2:

Nu hänger jag inte med. Jag får 511 kr i rabatt på en mobil som kostar 14490. Är det bra? Eller har jag missuppfattat hela kampanjen? Får man 4000 rabatt rakt av för att man lämnar in sin gamla mobil och sedan de 511 som de räknade ut? ...skulle nämligen inte tro det

Rabatten blir 4000 plus ev. värde av inbytt telefon. Så även en gammal skräplur ger 4000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamski2:

Nu hänger jag inte med. Jag får 511 kr i rabatt på en mobil som kostar 14490. Är det bra? Eller har jag missuppfattat hela kampanjen? Får man 4000 rabatt rakt av för att man lämnar in sin gamla mobil och sedan de 511 som de räknade ut? ...skulle nämligen inte tro det

Exakt. Webhallen klargjorde det i någon tråd här att man får 4k extra. Plötsligt blir det bra mycket bättre...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Har ett mindre känt märke så får 0 kr hos Webhallen. Antar man inte kan få 4000 kr i inbyte utan en enhet de ens vill ha. Blir oavsett billigare med abonnemang för min del.

Såg att Tre erbjöd 256GB modellen för 579 kr/mån i 24 mån men inte Tele2 tyvärr, där är det endast 128GB modellen som gäller. Får se vad som dyker upp under Black Friday.

Nån som vet vad en extra användare/familjeabonnemang eller ett datakort kostar hos Tre/Tele2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweuser:

Har ett mindre känt märke så får 0 kr hos Webhallen. Antar man inte kan få 4000 kr i inbyte utan en enhet de ens vill ha. Blir oavsett billigare med abonnemang för min del.

Såg att Tre erbjöd 256GB modellen för 579 kr/mån i 24 mån men inte Tele2 tyvärr, där är det endast 128GB modellen som gäller. Får se vad som dyker upp under Black Friday.

Nån som vet vad en extra användare/familjeabonnemang eller ett datakort kostar hos Tre/Tele2?

Varför skulle du inte få rabatten, det ska väl räcka med att det är en fungerande mobil? Ifall det är ett intressant erbjudande för dig då kan du ju alltid kontakta dom och fråga. Kan tycka att det är lite dumt att ge upp utan att ens ta det steget. 😄

Permalänk

Nja, kör vidare med min Pixel 7 Pro. Rykten säger att Pixel 10 blir ett större generationshopp prestandamässigt.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Dom tar inte emot Nothing Phone 2 i inbyte, lite dåligt tycker jag!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White, Ryzen 3700X, ASUS Rog Crosshair Hero VII, 18GB DDR4 3200MHZ CL14, 500GB NVMe +500gb SSD +1tb HDD, Gigabyte RTX 3080 Vision OC, Alienware 3423dw, Ducky One 2 Tuxedo TKL MX Brown, Logitech G303 Shroud Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

https://www.webhallen.com/se/campaign/10852-Google-Pixel-9-Pr...
Du får 4k extra för en inbyteslur om du köper på webhallen.

Förutsatt att mobilen du äger är del av revive. Nothing var inte med i den listan exempelvis.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Köpte en Pixel 9 pro XL 128gb för 4320kr på Telia. Behövde bara förlänga abonnemanget. Det är ju nästan gratis för en sån här lur.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2