Önskar råd om min kundvagn (24tkr)

Permalänk
Medlem

Önskar råd om min kundvagn (24tkr)

Hej, sugen på ny dator och har fått den här kundvagnen rekommenderad. Jag spelar CS2 och wow och vill att den ska hålla länge.

Budget 24000kr

Jag skulle vilja höra vad ni har för tankar kring denna kundvagnen:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/X0wvAcvfZsdz-jZOjTylnuCg64c/hata-modo

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Absolut 7800x3d och för den budgeten borde du få in 4080s som rekommenderas ovan.

Permalänk
Medlem

Jag skulle undvika Intels 13/14gen CPUs, varför riskera problem. Om du nu måste ha Intel så vänta in deras nya serie CPUer som släpps i slutet av månaden.

Annars kolla in AMD datorn som Alastor posta, mycket bättre spelprestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

Absolut 7800x3d och för den budgeten borde du få in 4080s som rekommenderas ovan.

Skrivet av Megacrash:

Jag skulle undvika Intels 13/14gen CPUs, varför riskera problem. Om du nu måste ha Intel så vänta in deras nya serie CPUer som släpps i slutet av månaden.

Annars kolla in AMD datorn som Alastor posta, mycket bättre spelprestanda.

Tack för era svar. Ska kolla på den!

Permalänk
Medlem

Visst ser priset på det där 4080s kortet bra ut jämfört mot andra modeller men med en leverans tid på 6 till 7 månader hade jag kollat på andra alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Visst ser priset på det där 4080s kortet bra ut jämfört mot andra modeller men med en leverans tid på 6 till 7 månader hade jag kollat på andra alternativ.

Ja, så länge vill man ju inte vänta. Det är nog AMD som gäller om man vill hålla sig till budgeten.