Följ Black Week på SweClockers

Amazon bjuder medlemmar på 28 PC-spel i oktober

Permalänk
Melding Plague

Amazon bjuder medlemmar på 28 PC-spel i oktober

Prime-medlemskapet ser ut att löna sig oavsett om det blev fynd under veckans rea eller inte – åtminstone för den som gillar spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har Prime för att se på film/serier. Tänker inte ens på att det även finns spel på tjänsten, my bad

Permalänk
Medlem

Bjuder på?
När kostnaden är personuppgifter och länkade konton.

Visa signatur

*5800X|B550M|32GB|RX6600|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 Vengeance 3200C16 @XMP|MSI Mech 2X Radeon @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Prime gaming har tappat massor senaste tiden. Förut var det in-game content överallt till alla möjliga olika spel, det är helt borta nu. Nu finns det några mediokra dagliga spel att slåss mot wordle och liknande spel istället. Dock är spelen dom delar ut allt mellan "vafan är det här" och "Oj vilken överraskning".

Kikar man på ovanstående så är Death's door fucking fantastiskt och värt att köpa rakt av om man inte spelat det (och inte har prime / orkar vänta till månadens slut)

Permalänk
Medlem

Hur ska man hinna med prime-gaming när steambackloggen går -78år?
Just det har -40år på alla gratis Epic titlar också.
Tar nog det nästa liv!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Fixade Doom: Eternal genom att logga in på mitt microsoftkonto i webbläsaren. Vågar inte logga in på Microsoft Store för är orolig att hela mitt Windows kopplas till det kontot då och jag är nöjd med mitt lokala konto. Så får la se om det blir att jag spelar det någon gång.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Prime Gaming känns som EPIC var i början, fattigt med features som speltid och achievements för att nämna några.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080 (NYA UPPGRADERING PÅ G - CPU, MODERKORT OCH RAM MINNEN SNART) (GPU - Inför nya RTX 5000 serien kommer)

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Microsoft Store? Nej, tack...

Permalänk
Medlem

Zelda och dark souls - I 'm in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Prime Gaming känns som EPIC var i början, fattigt med features som speltid och achievements för att nämna några.

Prime Gaming har ingenting med nån spelportal ala Steam/Epic att göra så jag vet inte vad du förväntar dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Bjuder på?

Inget krav på att länka konton, dock smidigare att aktivera koderna genom länkning om man tycker det är jobbigt med ctrl c/v 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Hyllbert:

Prime Gaming har ingenting med nån spelportal ala Steam/Epic att göra så jag vet inte vad du förväntar dig?

Jodå, Prime Gaming App eller något sånt

Permalänk
Skrivet av Hyllbert:

Vissa av spelen använder Amazons egen launcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Bjuder på?

När är det inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

När är det inte det?

När det är gratis, eller när man köper eller hyr det för endast pengar.

Visa signatur

*5800X|B550M|32GB|RX6600|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 Vengeance 3200C16 @XMP|MSI Mech 2X Radeon @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Nu igen?! De har ju precis avslutat en spelbonanza utan dess like och dessutom med massor av titlar för gog istället för enbart på deras egna launcher

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Vissa av spelen använder Amazons egen launcher.

Det är nåt annat dock.

Permalänk
Medlem

Trevligt
Alltid kul med lite nya spel.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

När det är gratis, eller när man köper eller hyr det för endast pengar.

Har dock aldrig varit med om att inte behöva skriva sina personuppgifter när man får/hyr/lånar/leasar/köper ett spel.

Permalänk

4XKYQ-YKF3V-4JRH2-29JWX-2727Z

Doom Eternal som kan claimas på Microsoft Store

Permalänk
Medlem

Det är bara indie spel som ingen är intresserad av.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Det är bara indie spel som ingen är intresserad av.

Doom och Tomb Raider är indie, jojomän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Zelda och dark souls - I 'm in!

Deaths door är fantastiskt. Kan lägga till att kråkan har ”ljussabel”.

Permalänk
Skrivet av Hyllbert:

Det är nåt annat dock.

Ja nu nör du säger det så vore det ju omöjligt för Amazon att ha achievements i sin launcher eftersom det är nåt annat

Jag har för övrigt aldrig förstått vitsen med achievements i spel, så det är inget jag sörjer. Önskar att man kunde stänga av allt sånt i Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Ja nu nör du säger det så vore det ju omöjligt för Amazon att ha achievements i sin launcher eftersom det är nåt annat

Jag har för övrigt aldrig förstått vitsen med achievements i spel, så det är inget jag sörjer. Önskar att man kunde stänga av allt sånt i Steam.

Prime Gaming är ingen launcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Prime Gaming är ingen launcher.

Precis. Prime Gaming ger bort nycklar gratis (om man prenumererar) och deras launcher heter Amazon Games App.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Deaths door är fantastiskt. Kan lägga till att kråkan har ”ljussabel”.

Hahhaha!! Nu MÅSTE jag spela det, tack för skrattet! <3

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem

Rätt generöst. Death’s Door, Ghost Song och Thronebreaker är riktigt mysiga 👍

Permalänk
Medlem

Älskar amazons spelutgivning. Jag blir alltid förvånad över en och annan titel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Det har varit ganska enkelt att få igång de flesta spel jag testat därifrån på Steam deck också, oavsett om spelen kommit till epic, gog eller deras egna launcher. Hoppas Microsoft store också kan funka så det går att testa doom eternal.