Vad går det att får för pris på bredbandsabonnemang via fiber och är det rea vid Black Friday?

Permalänk

Vad går det att får för pris på bredbandsabonnemang via fiber och är det rea vid Black Friday?

Hallå!

Jag har 300/100 fiber från Tele2. Har haft det i två år med rabatt och betalat 299:-/mån. Bindningstiden löper ut om bara ett par dagar och då hoppar priset upp till 519:- vilket inte känns så kul.

Tänkte när jag tecknade det att det säkerligen finns någon annan leverantör som kan erbjuda samma pris när bindningstiden går ut, men nu när jag kollar jämförelsetjänster är det betydligt dyrare. Dessutom är det många som visar ett pris som bara gäller de första 3 månaderna.

Upplever ni att det är prutbart hos olika leverantörer?

Brukar det vara kraftig rabatt i samband med Black Friday? Tänker att det isåfall kan vara lönt att vänta med att säga upp det nuvarande, men det är bara intressant om man kan ett pris som gäller åtminstone 12 månader. Är inte heller intresserad av något paket med TV-kanaler, utan endast bredband.

Tack!

Visa signatur

Intel Core i7-6700K, MSI Z170A PC MATE, Socket-1151, HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB, Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tele2 har en speciell avdelning för att fixa schysstare pris åt gamla kunder, sist jag fick höjning ringde jag och gnällde och fick ner det till nästan det priset jag hade innan, blev kopplad till någon Speciell som kunde trixa till det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Ja, det är erbjudanden under Black Friday. Om man letar lägre priser så ska man alltid se till att ha sagt upp sitt bredband så att det går ut t.ex. i början av december. På så vis kan man alltid ångra uppsägningen ifall man, mot förmodan, inte skulle hitta något bra erbjudande.

Visa signatur

press nu1mlock