Youtube provar billiga Premium Lite på nytt

Permalänk
Melding Plague

Youtube provar billiga Premium Lite på nytt

Det slopade abonnemanget testas nu i utvalda länder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Försöker sälja på youtube music igen…

Varför inte youtube light utan youtube music och sen utan reklam? För då vet de att nästan ingen skulle köpt premium

Permalänk
Medlem

"Den nya versionen av Premium Lite kommer att visa begränsad reklam istället för att ta bort annonser helt."

DOA

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Att appen ens är begränsad till att inte kunna spela med skärmen släckt är sanslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

"Den nya versionen av Premium Lite kommer att visa begränsad reklam istället för att ta bort annonser helt."

DOA

Ja vafan! Vill dem ha mina ~70kr får det vara helt reklamfritt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

"Den nya versionen av Premium Lite kommer att visa begränsad reklam istället för att ta bort annonser helt."

DOA

This, fyfan

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av LPG:

"Den nya versionen av Premium Lite kommer att visa begränsad reklam istället för att ta bort annonser helt."

DOA

Väldigt mycket "ursäkta men vad fan"-känsla över det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Väldigt mycket "ursäkta men vad fan"-känsla över det här.

Istället för Premium Lite borde det heta Lite Reklam här i Sverige. Vore mer ärligt.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Inte en cent sålänge det inte är reklamfritt

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Faller bort direkt om inte reklamen är helt borta. Mu faller det ändå för mig, tänker inte betala tills de förbjuder sponsrade inlägg. Betalar inte för någon form av reklam.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

> Betalar

> Får kolla reklam ändå

> Money well spent

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Försöker sälja på youtube music igen…

Varför inte youtube light utan youtube music och sen utan reklam? För då vet de att nästan ingen skulle köpt premium

huh?
Youtube Premium Lite ger dig inte tillgång till Youtube Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

> Betalar

> Får kolla reklam ändå

> Money well spent

You had one job, Premium Lite.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

huh?
Youtube Premium Lite ger dig inte tillgång till Youtube Music

Oj trodde det kom med music
Då är priset ännu mer fruktansvärt dyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Att appen ens är begränsad till att inte kunna spela med skärmen släckt är sanslöst.

Funkar utmärkt på min Pixel 9. Kör du iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Funkar utmärkt på min Pixel 9. Kör du iPhone?

Funkar så vitt jag vet inte på min Galaxy Fold 3 men jag har premium sen ett tag tillbaka så vet faktiskt inte.
Ska testa en S24 Ultra som ligger framför mig och återkomma.

Edit:
Youtube stänger av sig/pausar så fort jag släcker skärmen eller går ur Youtube appen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett YTMusic lite. Reklamfri musik utan reklamfritt Youtube.

Men gissar att det verkliga värdet i den genomsnittliga "content creatorn" reflekterar osannolikheten för den modellen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

"Den nya versionen av Premium Lite kommer att visa begränsad reklam istället för att ta bort annonser helt."

DOA

Jag gillar också att slänga pengar i sjön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Funkar så vitt jag vet inte på min Galaxy Fold 3 men jag har premium sen ett tag tillbaka så vet faktiskt inte.
Ska testa en S24 Ultra som ligger framför mig och återkomma.

Edit:
Youtube stänger av sig/pausar så fort jag släcker skärmen eller går ur Youtube appen

Självklart väljer man själv hur man ska konsumera innehållet, och därför eftersom YouTube har märkliga idéer på vad dom kan försöka låsa en ute ifrån så använder man lämpligen NewPipe som inte har massa skumma begränsningar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tuffar vidare med adblock, gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Självklart väljer man själv hur man ska konsumera innehållet, och därför eftersom YouTube har märkliga idéer på vad dom kan försöka låsa en ute ifrån så använder man lämpligen NewPipe som inte har massa skumma begränsningar.

Eller så skaffar man premium för att slippa reklam på TVn vilket är primära anledning till att jag har premium. (Ja jag vet att det går att gå runt med t.ex pihole men jag orkar inte hålla på med sånt)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av LPG:

"Den nya versionen av Premium Lite kommer att visa begränsad reklam istället för att ta bort annonser helt."

DOA

Doa?

https://www.sweclockers.com/nyhet/39833-tva-av-fem-positiva-t...

Verkar inte så du.

Permalänk
Medlem

Jag var på väg att slänga mig på köpknappen när jag läste rubriken, men den här nyheten gick verkligen från hopp till förtvivlan på rekordtid. Jag skulle gärna betala 69 kr/mån för Premium Lite, men då ska det vara noll reklam annars får det vara.

Permalänk
Medlem

Vad är problemet?!
Släpp YT light som det var tänkt, sur jag blir..hålla på och "låtsas testa massa skit".

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Sjukt dumt med den artificiella begränsningen att man inte får släcka skärmen. Borde de inte tjäna på att slippa streama video när någon bara vill ha lite ljud att somna till?

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Tja, adblock är ju dock helt gratis även för dessa personer

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Eller så skaffar man premium för att slippa reklam på TVn vilket är primära anledning till att jag har premium. (Ja jag vet att det går att gå runt med t.ex pihole men jag orkar inte hålla på med sånt)

Den dag jag kan betala annonymt så gör jag det på direkten. Aldrig i livet att Alphabet får min titthistorik ("watch history") kopplat till en riktig person/betalkort.

Nej, jag tittar inte på något suspekt. Falcon paladin, Not just bikes, Gyle cast, Electroboom, Technology connections osv. Det är en ren principsak.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzyber:

Faller bort direkt om inte reklamen är helt borta. Mu faller det ändå för mig, tänker inte betala tills de förbjuder sponsrade inlägg. Betalar inte för någon form av reklam.

Den teorin kan jag ställa mig bakom, men det blir ju extremt luddigt var gränsen skall dras mot "sponsrat".

Jag stör ihjäl mig på när de Youtubers jag följer stannar upp videon mitt i allt för att göra en inklippt regelrätt reklamsnutt för en produkt, det spolar jag bara över blixtsnabbt med en djup suck. Sånt skulle de kunna baka in i "premium" att det spolades bort automatiskt....

Men många får ju även prylar skickade till sig för att "recensera" när de använder prylen i videon, jag följer mycket folk som skruvar bil och typ hantverkare, maskinförare som bygger saker.
Jag kan absolut leva med att de använder t.ex verktyg när de bygger som de fått gratis eller rabatterat med motkrav att nämner märke och modell i videon och deras ärliga ofiltrerade erfarenhet av att använda verktyget.... och sen en länk till där man kan köpa i videons beskrivning.
Efter några år så utvecklas till och med en form av tillit när man sett att de spytt galla över nått skit de testat.

Denna typ av "sponsring" blir otroligt svår att sålla bort eller förbjuda.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Hade kunnat tänka mig betala runt 30 kr månaden för att bara slippa reklamen på Youtube. Annars så får ublock + sponsorblock göra jobbet.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

"Vad sägs om månadskostnad OCH reklam?"

Låter fantastiskt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro