Youtube provar billiga Premium Lite på nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hur skulle det fungera? YouTube:ares avtal med sina sponsorer har ju ingenting med YouTube att göra, så YouTube kan ju inte bara gå in och ta bort dessa segment bara för att du har ett Premium-konto.

Klart de kan, om de skulle vilja.

YT skulle rent juridiskt ändra sina regler så att kreatörerna tvingades lägga in en viss kod för den del av videon som är ren reklam.
Sen spolas den automatiskt över för premiumkunder och kreatören får istället kompensation för detta från YT.

Skrivet av oskich:

Den ska jag absolut kolla upp om den fungerar för mina ändamål. Tack.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

"Premium Lite" fast nu är det "limited ads" också.

Du kommer fortfarande få reklam på music videos vilket jag skulle kunna leva med MEN de kommer även vissa massa reklam i din home feed och search.

Permalänk
Medlem

Men är dom helt jävla slut i huvudet? Priviligerade jävla as, tror dom på riktigt att vi kommer betala för att se mindre reklam? ÄCKEL!

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Men är dom helt jävla slut i huvudet? Priviligerade jävla as, tror dom på riktigt att vi kommer betala för att se mindre reklam? ÄCKEL!

Verkar som folk är beredda att kompromissa med just detta.

https://www.sweclockers.com/nyhet/39240-fler-netflix-prenumer...

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Verkar som folk är beredda att kompromissa med just detta.

https://www.sweclockers.com/nyhet/39240-fler-netflix-prenumer...

Finns mycke dumma människor

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Firefox på Android + ublock + YouTube = Gratis samt kan spela i bakgrunden. Så enkelt var det.

Permalänk

Jag var lite nyfiken på vad "limited ads" faktiskt innebär. Och det verkar som, precis som några har nämnt ovan att man fortfarande kan få se reklam ifall man använder Youtube Music, eller tittar på musikvideor på Youtube (detta beror tydligen på högre kostander vad gäller rättigheter för musik på Youtube). Man kan även få se reklam i ens flöde, likt Facebook och Instagram, dessa går däremot att undvika genom att bara scrolla vidare.

Vanliga Youtube videos däremot, vilket ungefär 99% av min tid på Youtube spenderas på, kommer vara reklamfria likt premium. Även om detta inte är optimalt, tänker jag att det iallafall är någon form av lösning för alla som avskyr störande reklam som man inte kan hoppa över var 5e minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Jag var lite nyfiken på vad "limited ads" faktiskt innebär. Och det verkar som, precis som några har nämnt ovan att man fortfarande kan få se reklam ifall man använder Youtube Music, eller tittar på musikvideor på Youtube (detta beror tydligen på högre kostander vad gäller rättigheter för musik på Youtube). Man kan även få se reklam i ens flöde, likt Facebook och Instagram, dessa går däremot att undvika genom att bara scrolla vidare.

Vanliga Youtube videos däremot, vilket ungefär 99% av min tid på Youtube spenderas på, kommer vara reklamfria likt premium. Även om detta inte är optimalt, tänker jag att det iallafall är någon form av lösning för alla som avskyr störande reklam som man inte kan hoppa över var 5e minut.

Så det är typ premium utan music, är det inte det folk frågat efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Finns mycke dumma människor

Inget konstigt om man tänker på det, så har det funkat med traditionell TV sen decennier.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskich:

Tack som tusan igen för tipset. Har kört med detta nån vecka nu och det fungerar klockrent.

Som sagt är det viljan att ta bort sån här dynga som saknas, inte de tekniska möjligheterna.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d