Tv-leverantör med inspelningsmöjligheter

Permalänk
Medlem

Tv-leverantör med inspelningsmöjligheter

Vi, hustrun och jag, tillhör den minskande skaran som tittar på linjärtv. Vi har kört marksänd Boxer sedan det kom, och det har varit en enkel lösning. Hustrun får stresspåslag om det är mer än en fjärrkontroll, så tv med inbyggd dvb-t2 har funkat perfekt. Har även en extern hd som det går att spela in på direkt från programtablån.
Nu har ju Boxer bestämt sig för att sluta sända "betalkanaler" via antenn, för att i stället erbjuda sin minihub att plugga in i hdmi -porten och koppla upp mot bredbandet.
Testade den ett par dagar och funktionen är det inget fel på, men det finns inga inspelningsmöjligheter via den. Och så blir det ju en extra fjärrkontroll...
De fria kanalerna kommer ju att finnas kvar och även möjligheten att spela in, men det är främst reklamkanalerna som jag spelar in för att kunna hoppa reklamen.
Är alltså ute efter en leverantör som kan leverera samma grundutbud som Boxer har idag, plus möjlighet att spela in /ansluta en hd.
Blir invecklat det här, men jag hoppas att ni förstår vad jag är ute efter.

/Hälsningar Claes

Permalänk
Medlem
Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Tele2 tror jag. citat "Tele2 Tv Hub har stöd för 4K HDR. Kan jag spela in på Tele2 Tv Hub? Via vår inspelningstjänst Rec kan du spela in flera program samtidigt och pausa i direktsändning."
https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/tv-hub-guider

Permalänk
Medlem

Ja som @Kotte456 skriver så kan du spela in med Tele2s Hub om du också köper med "Rec" som i princip är en hårddisk som du pluggar in i hubben (som har gränssnitt inbyggt för den). Funkar ok, och förhoppningsvis fortsätter det gå att spola förbi reklamen på inspelade program men i och med att de håller på att ta bort den möjligheten om du startar om pågående program eller tittar ikapp (är helt borttaget på TV4s kanaler), skulle det inte förvåna mig om det sprider sig. Men än så länge går det. Citat från Tele2: "Den 9 september begränsades spolningsmöjligheten för reklam på TV4, det innefattar kanalerna TV4, Sjuan, TV12, TV4 Fakta, T4 Film och TV4 Guld. Förändringen påverkar program som du väljer att starta om eller titta i kapp i efterhand. Denna förändringen sker i linje med det avtal vi har med TV4."

Permalänk
Medlem

Tack för era svar. Lösningen från Tele 2 verkar intressant tycker jag, även om de försöker begränsa saker som att spola förbi reklamen.
Men det är de förmodligen inte ensamma om...
Ska undersöka det alternativet lite närmare, men jag är förvånad att Boxer inte gav mig det alternativet när jag frågade.
Vad jag har förstått så äger Tele 2 Boxer, eller har jag fått det om bakfoten?
Allente går fetbort på grund av deras säljmetoder här i området. Aggressiva säljare som försöker kränga abonnemang med falska argument.
Men som sagt, jag kollar vidare på Tele 2, och om ni kommer på någon mer leverantör så tar jag tacksamt emot förslag.

/Hälsningar Claes