IKEA Mittzon (eller annat skrivbord) med skrivbordfäste för två skärmar

Permalänk
Medlem

IKEA Mittzon (eller annat skrivbord) med skrivbordfäste för två skärmar

Hej alla,

Jag planerar att göra om lite i mitt "hemmakontor".
Jag funderar att köpa Ikea Mittzon 120x60. Det är just 120 x 60 som jag har plats med i mitt gästrum. Jag har inte behov av höj- och sänkbart bord.

Det jag gillar med mittzon är dess goda Cable management. Jag vill dock ha plats för en 24 tums skärm och en 27 tums skärm med ett skrivbordsfäste (exempel från webhallen, se länk)

Är det någon som har ett liknande config? Kom gärna med förslag om både skrivbord (120 x 60) och skrivbordsfäste för två skärmar. Jag är lite osäker om man kan fästa ett skrivbordsfäste för skärm på mittzonbord (pga kabelbrickan baktill) men jag har läst att man kan ta av locket som finns på mitten för att kunna fästa fästet.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Är också intresserad om någon har erfarenheter av att montera skärmfästen på ett sådant skrivbord. Försöker väl egentligen hitta alternativ till de aningen dyra Secret lab Magnus pro-skriborden, som egentligen har de funktioner man önskar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Hej alla,

Jag planerar att göra om lite i mitt "hemmakontor".
Jag funderar att köpa Ikea Mittzon 120x60. Det är just 120 x 60 som jag har plats med i mitt gästrum. Jag har inte behov av höj- och sänkbart bord.

Det jag gillar med mittzon är dess goda Cable management. Jag vill dock ha plats för en 24 tums skärm och en 27 tums skärm med ett skrivbordsfäste (exempel från webhallen, se länk)

Är det någon som har ett liknande config? Kom gärna med förslag om både skrivbord (120 x 60) och skrivbordsfäste för två skärmar. Jag är lite osäker om man kan fästa ett skrivbordsfäste för skärm på mittzonbord (pga kabelbrickan baktill) men jag har läst att man kan ta av locket som finns på mitten för att kunna fästa fästet.

Borde ju gå att placera i mitten facket om inte annat.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt att besöka IKEA och se bordet på plats.

Jag hade en 120x60 bord. Körde utan monitorarm och hade en 27tums skärm. Tyckte helt ärligt att få plats med 2 skärmar är svårt, kanske går med monitorarm.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en 140x75 bord (deltaco dt410). Den har kabelhsntering och är elektronisk höj sänkbar