Ändra standardspråk till något annat i en APK app för Android

Permalänk
Medlem

Ändra standardspråk till något annat i en APK app för Android

Jag vet inte om denna del av forumet är rätt för det jag frågar om? Annars får ni gärna Moderatorer flytta den till rätt plats. Jag har en APK app för Android. APKn tror jag ska innehålla flera språk men när jag installerar den så är den på Engelska och den ändrar inte språk till det telefonen är inställt på och det finns ingen funktion i appen som man kan ändra där. Jag undrar är det möjligt med kanske genom att med ändra några eller lägga till några rader koder så den tvingar den till Svensk språk när man installerar det? Har försökt leta på nätet men ärligt talat så förstår jag inte så mycket på dom förslagen som jag hittar. Skulle nån kunna vara snäll och hjälpa mig få till detta?

Permalänk
Medlem

Mig veterligen så finns det ingen standardiserad variabel i en APK (zip-fil med Android-applikation). Om du har packat upp APK-filen med valfri zip-hanterare och därigenom har identifierat språkresurser för andra språk så låter det ju konstigt om inte appen följer fördefinierade funktioner i operativsystemet och väljer samma språk som ditt system är inställt på.

Nu vet jag inte vilket språk du kör på din telefon? Men generellt så är ju svenska ett extremt ovanligt språk i utländskt producerade appar eftersom svenska i sig är ett minoritetsspråk. Vilken app är det frågan om?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD