Nvidia täpper flera säkerhets­brister i Geforce-drivrutinerna

Permalänk
Melding Plague

Nvidia täpper flera säkerhets­brister i Geforce-drivrutinerna

Inte mindre än åtta säkerhetsbrister har upptäckts i drivrutinerna för Nvidias grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Version 565.90 är senaste för mig, men detta kanske bara gäller Game Ready Driver och inte Studio Driver som jag använder.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Som vanligt önskar man att det första som står är OM det behövs fysisk åtkomst till datorn, så man inte behöver oroa sig...

The NVIDIA risk assessment is based on an average of risk across a diverse set of installed systems and may not represent the true risk to your local installation. NVIDIA recommends consulting a security or IT professional to evaluate the risk to your specific configuration.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Version 565.90 är senaste för mig, men detta kanske bara gäller Game Ready Driver och inte Studio Driver som jag använder.

Så är det nog, jag har Game Ready och den är 566.03.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)