Aldrig mer Webhallen

Permalänk

Aldrig mer Webhallen

Jag ska försöka att inte bli så långrandig men i somras fick vår firma in ett litet oväntat jobb som krävde att vi skulle leverera ett visst antal maskiner och annat till flertalet kunder.
Nu brukar vi beställa från Dustin och Inet men dessa modeller fanns inte i lager hos dem så det fick bli Webhallen denna gång.

Eftersom Webhallen inte accepterar Amex (längre) som kort med företagsköp så fick jag lägga alla beställningar som privatperson. Det är inte hela världen men lite jobbigt. Totalt uppe i drygt 90kkr i beställningar sedan juli denna sommar.

Förutom vissa småbekymmer gick allt bra, tills dess att jag la en ny beställning den 4 oktober på bla. en iMac 24".

Dagen efter fick jag besked att leverans har lämnat Webhallen och några dagar senare, den 9e oktober, hämtade jag ut paketen som bestod av en tidigare order samt denna nya order. Problemet var att iMac 24" inte fanns med i leveransen. Jag tog direkt bild på fraktsedlar samt paket hos mitt utlämningsställe och åkte hem och kollade Mina Sidor där det stod del-leverans.

Jag ringde till Webhallen som bekräftade att iMac inte skickats iväg ännu men skulle göras så fort som möjligt.
Den 14 oktober ringer jag till Webhallen och frågar när denna iMac kan tänkas skickas från deras butik Hötorget Sveavägen och fick besked att det skulle ske så fort som möjligt osv. Detta har man ju minst sagt hört förrut men tänkte ge dem en chans igen.
Kl 17:41 ändrades det till skickat på Mina Sidor. Problemet var att kollinumret var det gamla på den första del-leveransen.

Den 15 oktober chattade jag med dem samt ringde där de påstår att kollinummer stämmer men jag ställer frågan hur det kan stämma när jag redan hämtat ut den första leveransen den 9 oktober. Får sedan, efter mycket om och men, svar per mail att kollinummer stämmer. Butiken har redan skickat den och jag har hämtat ut.

Jag bifogar flera bilder på hur stora paketen är och det är orimligt att en 24" iMac kan ens få plats i dessa paket.

(censurerat för er men ni ser ju måtten)

Nu pågår en "utredning" internt hos Webhallen med "vad som kan ha hänt". Besked om när jag får min vara har de inte, inte heller ens en ursäkt till mig för att de anklagat mig för stöld men sedan blivit motbevisade. Jag har flertalet gånger bett dem om att få prata med någon som kan ta beslut hos dem. Jag har även sagt att jag kan mer än gärna få en annan iMac så länge det skickas en iMac till oss men även där måste utredningen bli klar. En utredning som tydligen kan ta hur lång tid som helst...

Trist på ett företag som en gång i tiden var bra men som nu är i samma nivå som CDON eller Outl1.

TLDR; Webhallen skickar inte en vara som är värderat till 18 000 kr. Webhallen anklagar mig för stöld, de blir motbevisade men skickar ändå inte varan och är nu de som stjäl pengar från mig.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

"Kl 17:41 ändrades det till skickat på Mina Sidor. Problemet var att kollinumret var det gamla på den första del-leveransen."

Det går troligen att skriva ut samma etikett igen och klistra på godset, alltså skicka på samma sändningsnummer. Antingen är det medvetet eller så är det misstag.
Det tar tid för att ingen har riktig tid att kolla genom alla och matcha sändningsnummer på en gång så fort, det ska gå flera led.

Får se om Webhallen svarar här.

Permalänk
Medlem

Ja dom är riktigt struliga när nåt sånt här händer, detta bör dom lösa snabbt en imac kostar ju lite.