Aldrig mer Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tänker du på Fruängen samt Botkyrka? Båda ställena är smått hopplösa att ta sig till utan bil.

Jobbar centralt i Stockholm, så Inet ligger numera bra till för mig. NetOnNet bojkottar jag efter mitt köp av en otömd och extremt sliten/skitig skaftdammsugare.

Fruängen är det ju jävligt smidigt till. Tunnelbanan bara

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bodde i Västertorp tidigare och gick bara över bron då Men hade faktiskt hellre sett WebhallenInet just vid Kungens Kurva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Det är nog 8-10 år sedan jag handlade av Webhallen sist. Att jag slutade berodde på dåligt hantering av både reklamations- och garantiärende. Att man kom med dåliga ursäkter och även lögner när det drog ut på tiden gjorde inte saken bättre.

Komplett äger förutom Webhallen också NetOnNet, så det är nu tre aktörer som jag inte beblandar mig med. Handlar numera uteslutande av Inet samt importerar, främst från Tyskland.

TBTH, Inet är minst lika dåliga som Webhallen, speciellt när det kommer till reklamationer och garantiärenden, så se dig själv som varnad.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det valet gjorde jag av principskäl när de över en natt valde att avsluta sin butik här i Halmstad och lämnade sina anställda utan jobb på mindre än en vecka då de verkade som att det bara var butikschefen som hade en riktig anställning...

Handlar på Netonnet och Inet och ja, jag vet att webhallen och netonnet ägs av komplett men har aldrig haft en negativ upplevelse med någon av de nämnda och aldrig fått begagnade varor sålda som nya eller problem med retur av trasig produkt e.tc.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tänker du på Fruängen samt Botkyrka? Båda ställena är smått hopplösa att ta sig till utan bil.

Jobbar centralt i Stockholm, så Inet ligger numera bra till för mig. NetOnNet bojkottar jag efter mitt köp av en otömd och extremt sliten/skitig skaftdammsugare.

Ja webhallen i fruängen och netonnet i slagsta precis innan botkyrka.

Inet ligger väl mitt i centrala stockholm och låg det inte en ute i barkaby eller nåt sådant iaf förr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

TBTH, Inet är minst lika dåliga som Webhallen, speciellt när det kommer till reklamationer och garantiärenden, så se dig själv som varnad.

Har bara behövt göra ett enda garantiärende via Inet och det löstes både snabbt och smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Duke:

Har bara behövt göra ett enda garantiärende via Inet och det löstes både snabbt och smidigt.

Gratulerar, i mitt fall vägra dom lösa det, och jag fick ta det hela vägen till ARN, där nuvarande VD för Inet valde att ljuga för ARN

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

webhallen i fruängen alltid otrevlig och opronella emot oss. Vi köpte ett samsung bluetouh ear plugs i ny förpaking för 2500kr, dem var använda och vi krävde pengar tillbaka dem vägade så vi åkte till webhallen sveavägen dem löste det direkt utan kaft. pengar tillbaka detta var samma dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avändarnamn:

Detta är en ändring som trädde i kraft för cirka 1½ år sen. Personal blev instruerade av högre upp att återlämnade produkter som ansågs inte ha någon märkbar fysisk tecken på användning, kunde "plomberas om" för att sedan säljas som en helt ny produkt.

Tidigare kategoriserades dessa återlämnade produkter allitd som 'Fyndvara Klass 1', ofta med cirka 10% avdrag.
Ledningen ville väl spara pengar, och flytta kostnaden till kundernas förtroende istället. Äta kakan och samtidigt ha kvar den.

Detta uppskattades inte av lokal butikspersonal som försökt hålla god service och relationer gentemot kunder.

Vågar inte gissa hur mycket "nya" produkter som cirkulerar i deras sortiment nu.<Uppladdad bildlänk>

Tack för att du visar detta absurda interna dokument från Webhallen.

Nu vet jag att jag alltid ska anta att det jag köper från Webhallen (och Webhallens moderbolag "Komplett") är begagnat och defekt. Det är synd att Inet har sin butik i Stockholm på en adress där det finns väldigt ont om parkering, men jag kommer börja köpa från Inet istället ändå även om jag måste ta en Uber eller Bolt-taxibil för att slippa leta parkering då jag värderar att få oanvända och fungerande varor oerhört mycket mer. Jag får hålla tummarna för att Inet öppnar en butik i Solna (där jag bor) med goda och billiga parkeringmöjligheter och att Inet inte blir som Komplett och Webhallen med åren de också.

Jag har redan slutat handla från Amazon eftersom de också skickar begagnade och defekta returvaror som om de vore "nya", så jag får helt enkelt lägga till Komplett och Webhallen i min lista över butiker jag i allra möjligaste mån inte köper varor ifrån längre. Och jag kommer givetvis avråda alla jag känner från att köpa varor från Komplett och Webhallen pga denna absurda policy om hur begagnade och defekta varor måste bedrägligen säljas som om de vore nya. Sen får jag väl leta vidare efter ännu flera alternativ ifall Komplett köper Inet också. Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avändarnamn:

Detta är en ändring som trädde i kraft för cirka 1½ år sen. Personal blev instruerade av högre upp att återlämnade produkter som ansågs inte ha någon märkbar fysisk tecken på användning, kunde "plomberas om" för att sedan säljas som en helt ny produkt.

Tidigare kategoriserades dessa återlämnade produkter allitd som 'Fyndvara Klass 1', ofta med cirka 10% avdrag.
Ledningen ville väl spara pengar, och flytta kostnaden till kundernas förtroende istället. Äta kakan och samtidigt ha kvar den.

Detta uppskattades inte av lokal butikspersonal som försökt hålla god service och relationer gentemot kunder.

Vågar inte gissa hur mycket "nya" produkter som cirkulerar i deras sortiment nu.<Uppladdad bildlänk>

Undra om Webhallen gjort prisavdrag för kunden som returnerat produkten för att sedan sälja det som "ny" produkt på nytt..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja fruängen ligger väl knappt 5 minuters promenad från tunnelbanestationen

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Undra om Webhallen gjort prisavdrag för kunden som returnerat produkten för att sedan sälja det som "ny" produkt på nytt..

Det var då man blev veckans anställd😂

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Problemet med Webhallen är att namnet är felstavat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Ja fruängen ligger väl knappt 5 minuters promenad från tunnelbanestationen

Stämmer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Synd att bara webhallen och netonnet ligger i närheten här runt kungens kurva. Inet ligger ju skitlångt från samhället ju.

Netonnet finns inte i kungeskurva samma sak med webballen. Närmast webhallen är fruängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusOL:

Netonnet finns inte i kungeskurva samma sak med webballen. Närmast webhallen är fruängen.

Titta på en karta och dra ett kort streck, så ser du. Du kanske inte ska tolka allt 100000% ordagrant, utan klara av att tänka lite själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Problemet med Webhallen är att namnet är felstavat.

Ja, det borde ha varit två "b" i namnet. Men som workaround går det bra att kalla dem för "Webbis".

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Ja, det borde ha varit två "b" i namnet. Men som workaround går det bra att kalla dem för "Webbis".

Eller hur.
Att blanda engelska och sen helt byta till svenska är bara onaturligt.
Godkänner inte workarounden.

Permalänk
Medlem

Från Webhallens Black Friday 2024 sida , stor humor: 😑
https://www.webhallen.com/se/campaign/7866-Black-Friday

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Eller hur.
Att blanda engelska och sen helt byta till svenska är bara onaturligt.
Godkänner inte workarounden.

"Oh the irony!"

(Även om jag i grunden håller med dig!)

Visa signatur

MB: MSI MAG B650 Tomahawk Wifi CPU: AMD Ryzen 5 7600X RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 GPU: MSI Radeon RX 6650 XT GAMING X 8G SSD: WD Black SN850X 2TB Chassi: be quiet! Silent Base 802 TG PSU: Cooler Master XG850 Platinum 850W Monitor: Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Born_HardCORE:

"Oh the irony!"

(Även om jag i grunden håller med dig!)

Inga problem att köra engelska ord... men att sätta ihop dom!? HEMSKT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Inga problem att köra engelska ord... men att sätta ihop dom!? HEMSKT

Kan tyvärr inte hålla med dig. Att skriva på "svengelska" istället för att hålla sig till endera språk ger mest ett obildat intryck i mina ögon iaf. Men men nog om detta, ville bara skämta lite.

Visa signatur

MB: MSI MAG B650 Tomahawk Wifi CPU: AMD Ryzen 5 7600X RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 GPU: MSI Radeon RX 6650 XT GAMING X 8G SSD: WD Black SN850X 2TB Chassi: be quiet! Silent Base 802 TG PSU: Cooler Master XG850 Platinum 850W Monitor: Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Born_HardCORE:

Kan tyvärr inte hålla med dig. Att skriva på "svengelska" istället för att hålla sig till endera språk ger mest ett obildat intryck i mina ögon iaf. Men men nog om detta, ville bara skämta lite.

Kan tyvärr inte hålla med dig! Engelska ord hör sig till här på Sweclockers!
Men men nog om detta, ville bara skämta lite.

Permalänk
Medlem

Tror mer han syftade på ändelsen du använde workarounden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLARVA:

Tror mer han syftade på ändelsen du använde workarounden.

Meh, en nödvändig anpassning i det fallet!