Letar efter AA och AAA batteriladdare som laddar minst 10st batterier samtidigt. Tips?

Permalänk
Hedersmedlem

Letar efter AA och AAA batteriladdare som laddar minst 10st batterier samtidigt. Tips?

någon som känner till en bra batteriladdare som laddar minst 10st (gärna 16) AA och AAA batterier samtidigt?
Viktigt bara att det är från ett välkänt tillverkare, och inget skit från temu eller liknande

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Phat^Trance:

någon som känner till en bra batteriladdare som laddar minst 10st (gärna 16) AA och AAA batterier samtidigt?
Viktigt bara att det är från ett välkänt tillverkare, och inget skit från temu eller liknande

Det skulle inte vara ett alternativ med två laddare som laddar 8st vardera?
Ser ut som att typ alla laddare med jättemånga platser är plastiga kina-konstruktioner.
Däremot kan man hitta rätt ok OEM-varianter med 8 platser och även lite dyrare Varta.

Själv kör jag en Nitecore 4-platsers smartladdare som laddar allt mellan AAA till Li-ion 18650 och 9V-batterier.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det skulle inte vara ett alternativ med två laddare som laddar 8st vardera?
Ser ut som att typ alla laddare med jättemånga platser är plastiga kina-konstruktioner.
Däremot kan man hitta rätt ok OEM-varianter med 8 platser och även lite dyrare Varta.

Själv kör jag en Nitecore 4-platsers smartladdare som laddar allt mellan AAA till Li-ion 18650 och 9V-batterier.

Har kollat runt lite och det är som du säger, dom flesta som kör med 16 laddningsplatser ser ut som skärp på kina, och man vet aldrig ifall dessa börjar brinna eller ej.

Har just denna varta laddare som backup ifall jag inte hittar någon bra laddare: https://www.amazon.se/-/en/rechargeable-batteries-detection-d...

Permalänk
Medlem

Närmaste jag hittar är IKEA Litosfär som laddar 8st. Kan blanda AA och AAA vid laddning. Köp 2st sådana?

https://www.ikea.com/se/sv/p/litosfaer-batteriladdare-med-foe...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro