Följ Black Week på SweClockers

Ryssland dömer Google till astronomiska böter

Permalänk
Melding Plague

Ryssland dömer Google till astronomiska böter

220 kvintiljarder kronor – så mycket säger en rysk domstol att Google ska betala för att ha blockerat 17 tv-kanaler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter rimligt

Permalänk
Medlem

Ryssland, rimligheternas land

Permalänk
Medlem

Gissar på att priset för youtube kommer att gå upp nu då.

Permalänk
Medlem

Såg denna nyhet tidigare idag och det som slog mig var, varför gör dom ens såhär och fattar dom inte alla alla bara skrattar åt dom? Känns som risigt brand management från Ryssland. Det blir ju bara pajigt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Det kan dom fan ha!

Permalänk
Medlem

Ja, måste ju finansiera kriget på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxwell23:

Det kan dom fan ha!

Ryssland eller Google??

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk

Området faller lätt in i politik vilket jag försöker undvika. Om vi endast ska diskutera området teknikutveckling och vad som händer. Så är jag rädd för att vi går emot en utveckling där länder kommer isolera sig och skapa sina egna system. Apple, Google, Arm, Intel, Amd, Microsoft, Adobe etc är västerländska bolag och det är inte säkert att alla vill vara helt beroende av dem, på samma sätt som vi inte vill vara helt beroende av Asiens länder när det gäller batteri och kretsar.

Någon kan tycka, ja men Adobe de behöver konkurrenter. Men det är för oss kanske inte är så lämpligt att använda deras alternativ. Och det blir att marknaden för varje produkt blir mindre, vilket stagnerar utvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Området faller lätt in i politik. Om vi endast ska diskutera teknik. Så är jag rädd för att vi går emot en utveckling där länder kommer isolera sig och skapa sina egna system. Apple, Google, Arm, Microsoft, Adobe etc är västerländska bolag och det är inte säkert att alla vill vara helt beroende av dem som vi inte vill vara helt beroende av Asiens länder när det gäller batteri och kretsar.

Ser gärna att exempelvis Ryssland avskärmar sig, eller blir avskärmat, från resten av Internet ur ren säkerhetssynpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Ser gärna att exempelvis Ryssland avskärmar sig, eller blir avskärmat, från resten av Internet ur ren säkerhetssynpunkt.

Ja... Varianten att prata med fienden gynnar just bara fienden. Skit ska skit ha.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Skrivet av underd0g76:

Det kan man tycka.. Jag pratade rent generellt och Brics består av 45% av jordens befokning som inte vill vara helt beroende av oss. De behöver inte vilja något ont, men de vill ej vara helt beroende. På samma sätt vi inte vill vara helt beroende av kretstillverkning i en helt annan världsdel.

Permalänk
Medlem

Kassan sinar fort i Ryssland.
Man greppar allt flr att försöka få mer.
🇷🇺🤡

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Men då kan vi stämma Ryssland för att de startade ett krig och säga att de får 100 miljoner i böter om dagen eller nått sånt kul och som dessutom dubblar varje vecka utan tak

Permalänk
Medlem

Man lägger ju en hög bot för att sedan förhandla ned den. Det vet väl alla....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Böterna växer alltså bara med O(2ⁿ)

Borde vara minst O(n!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Ryssland eller Google??

Måste man välja? 😉

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

..och det är väldigt mycket pengar.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Kul när bötessumman är lite som ett idle spel

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Typiskt. Nu kommer YouTube Premium bli ännu dyrare

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Typiskt. Nu kommer YouTube Premium bli ännu dyrare

Bara om man betalar i Rubel

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem

Facepalm så hårt på detta att man får en hjärnskakning.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Vilken ignorans av Google att inte svara. Det måste de gjort med flit. Det bådar ju inte gott för framtida relationer låt säga om femtio till hundra år. Vem vet hur det ser ut då

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Kan inte google köpa upp Ryssland först

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Bah, enkelt för Google att ta den smällen. När rubeln sjunkit färdigt så är det väl ca $200.

Permalänk
Medlem

En google (googol) är väl 10^100? Så ett tag till innan boten är en hel Google 😉

Permalänk
Moderator
Moderator

Ett gäng inlägg som lämnade Ryssland och Google för att ta diskussionen i andra riktningar har raderats i enlighet med våra forumregler, främst då § 1.6, § 1.7 samt § 11.

Vill man kritisera redaktionens ämnesval för artiklar eller andra redaktionella avvägningar gör man med fördel det i forumets dedikerade sektion för feedback, inte i respektive artikels diskussionstråd.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Såg denna nyhet tidigare idag och det som slog mig var, varför gör dom ens såhär och fattar dom inte alla alla bara skrattar åt dom? Känns som risigt brand management från Ryssland. Det blir ju bara pajigt.

Jag läste/hörde någonstans att denna typ av nyhet är mer för den inre ryska propagandan. Att "vanliga ryssar" tror att de sätter hårt mot hårt mot amerikanska företag, så att säga.

Permalänk
Medlem

De är roliga de där Ryssarna. De får blocka hejvilt men absolut ingen annan. Google borde jävlas genom att betala 1 dollar i månaden, det skulle få Ryssarna att börja koka ännu mer.

Visa signatur

1600X | ROG STRIX b350-f Gaming | 980 1TB | 32GB 3200MHz | ASUS 1060 6GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

Området faller lätt in i politik vilket jag försöker undvika. Om vi endast ska diskutera området teknikutveckling och vad som händer. Så är jag rädd för att vi går emot en utveckling där länder kommer isolera sig och skapa sina egna system. Apple, Google, Arm, Intel, Amd, Microsoft, Adobe etc är västerländska bolag och det är inte säkert att alla vill vara helt beroende av dem, på samma sätt som vi inte vill vara helt beroende av Asiens länder när det gäller batteri och kretsar.

Någon kan tycka, ja men Adobe de behöver konkurrenter. Men det är för oss kanske inte är så lämpligt att använda deras alternativ. Och det blir att marknaden för varje produkt blir mindre, vilket stagnerar utvecklingen.

Bara se på Northvolt, om nu rykterna stämmer. Verkar som Kina hade ett finger med i spelet, för slå ut konkurrensen.

Det kan man tycka.. Jag pratade rent generellt och Brics består av 45% av jordens befokning som inte vill vara helt beroende av oss. De behöver inte vilja något ont, men de vill ej vara helt beroende. På samma sätt vi inte vill vara helt beroende av kretstillverkning i en helt annan världsdel.

Nu kanske det blir för politiskt, men har inget problem med Brics så länge Ryssland inte är med i den. Nu är det inte den enda diktaturen som är med i denna, men är ju ganska uppenbart varför de inte bör vara med. Sen vad Indien vill ha ut av just de samarbetet, är det för få billigare olja?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar