Testpilot: Be Quiet Light Base 900 FX – ett chassi som imponerar

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Be Quiet Light Base 900 FX – ett chassi som imponerar

Dubbla glassidor och fokus på RGB är några av höjdpunkterna i senaste chassit från Be Quiet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Snyggt test!
Hur känns det att flytta fötterna för liggande konfiguration?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Heter Lightbase - väger nästan 17kg

Permalänk
Medlem

Definitivt ett chassi som jag skulle kunna tänka mig. Vill ha ett liggandes som nästa chassi. Lite fundersam på hur kylningen blir med fläktarna neråt och inte blåsandes rakt över moderkortet dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Intel ARC B580

Permalänk
Proffsmoddare

Brother, thanks for the shout-out.

It was a pleasure to build in this case. Everything was so easy and works.

Being able to change between 3 different orientations on a whim is amazing design.

The 2 integrated RGB/fan hubs make cable routing laughingly easy.

5stars of 5 in my book.

Permalänk
Medlem

Trevlig chassie säkert. Men priset stämmer inte. Har aldrig kostat dom pengarna. Svårt att kalla det prisvärt om det är off.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Själv köpte jag nyligen nzxt flow h6, är mycket nöjd med de.
Har tidigare kört Lian Li dynamic men var sugen på något nytt och designen på H6 flow var tilltalande för mig.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Den här serien (inkl den mindre 600) ser extra schysst ut liggande på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Den här serien (inkl den mindre 600) ser extra schysst ut liggande på något sätt.

Håller med, är väldigt sugen att bygga en liggande i 600 serien. Visst att chassit kostar en slant men i och med den smidiga funktionen att alternera chassit (vanlig fishtank, reverse, liggande) på bara någon minut så känns det som intressant alternativ för den som vill ha mycket valmöjlighet i sitt byggande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Trevlig chassie säkert. Men priset stämmer inte. Har aldrig kostat dom pengarna. Svårt att kalla det prisvärt om det är off.

Det angivna priset på drygt 1 900 pix verkar mer stämma med det lite mindre 600-chassit. På prisjakt är 2 828 kr för FX 900 lägst just nu, men var 2 599 på Inet i oktober, sen "tickat uppåt".

(själv väldigt nöjd med ASUS Prime AP201, litet torn med glassida men inte "akvarium" - runt tusenlappen, alltså EN tusenlapp, inte två eller tre 😉 )

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li