Följ Black Week på SweClockers

Custom SweC - Förändrar valda delar på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Hrm, ta det på rätt sätt nu, men blir det inte lite lätt fånigt att ha engelskspråkiga benämningar för inställningarna i ett script specifikt för en helsvensk sajt med i stort sett uteslutande svenska användare?

Skrivet av Lagers:

Du har faktiskt rätt där. Är nog för att jag försöker träna mer på engelska. Har t.ex nyss bytt till engelsk Windows och program. Men ibland är det liksom kortare med engelsk språk än svenska också och att css:en classer på siten är på engelska.

Ska testa och se om man försvenskar den, för du har ju rätt i sak

Det är väl specifikt inställningarna som kan vara relevanta att ändra på? Dvs texterna för @var-prylarna.
I övrigt spelar det ju ingen som helst roll.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är väl specifikt inställningarna som kan vara relevanta att ändra på? Dvs texterna för @var-prylarna.
I övrigt spelar det ju ingen som helst roll.

Nej, det är nog det han menar Koden skriver man ju oftast på engelska.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Nej, det är nog det han menar Koden skriver man ju oftast på engelska.

Okej, ja vi menade kanske exakt samma då.

Ja, det känns i de flesta sammanhang mest rimligt att skriva kod på engelska.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Version 0.3.2

Jag ändrade lite i widgetarna fast de ska gå tillbaka till den gamla designen snart igen. Och fixade till lite annat också. Ni borde få den per auto, men annars är det bara att gå in Stylus och tryck uppdateraknappen.

Nytt eller ändrat i version 0.3.2 är:

• Varför engelska? Så ändrade till svenska

• Ändrade inställningarna för Signatur till liten istället för gömd och visar nu även Rapporteraknappen som standand.

• Minskade avståndet mellan raderna i widgeten men ökade ändå med min-height för att få det snyggare.

• La till en inställning för att ta bort linjerna mellan raderna i widgetar. Tack Jaxx.

• Lugnade ner den lysande rubriken på widgeten. Tack Jaxx

• La in ändringarna som PetterK hade gjort (Tack!), tog bort pratbubblan för att få plats med mer text och ändrade storleken på texten till 12px som i gamla widgeten.

• Fixade en bugg där "Läs fler kommentarer och diskutera" under artiklarna försvann

Föreslå gärna mer designförändringar som ni skulle vilja ha i Custom SweC.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Version 0.3.3

UPPDATERA era skript, annars ser det inte snyggt ut längre!

Tog bort det som inte behövdes längre när gamla Widget nu kom tillbaka. Men behöll mindre padding för den som vill ha det kvar. Och streck mellan påverkar linjerna under artiklarna fortfarande men är ju borta i widgets.

Inter teckensnittet är mycket bättre nu men behöll att man kan ändra till Arial, tycker den fungerar bättre ändå för mig.

Håll utkik efter mer nyheter i Custom SweC, har några idéer på G.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Har aldrig jobbat så själv. Men det är nog något som själva swec måste lägga till tror jag.

Den där funktionen, eller snarare bristen på den, är det enskilt största felet med den här hemmasnickrade forummotorn som SweC kör med. Den har varit standard på säkert 99 % av alla forum jag varit på sen mitten av 90-talet. Jag använder den hela tiden där den finns, så det är sjukt störande att den helt saknas här. Jag vill snabbt komma tillbaks och se vad som är nytt sen senast, och INGET annat. Det går inte i dag.

Tyvärr har det varit tvärnej från SweC när jag efterfrågat funktionen. Så trist att man inte plockar en färdig forumlösning från hyllan, det finns många superfunktionella helt gratis, utan ska hitta på nåt eget och måste hålla på att mecka med det i åratal för att få det att funka hjälpligt. Som att bygga en egen bil av rå plåt, lösa elektronikkomponenter och rågummi, i stället för att köpa en färdig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Den där funktionen, eller snarare bristen på den, är det enskilt största felet med den här hemmasnickrade forummotorn som SweC kör med. Den har varit standard på säkert 99 % av alla forum jag varit på sen mitten av 90-talet. Jag använder den hela tiden där den finns, så det är sjukt störande att den helt saknas här. Jag vill snabbt komma tillbaks och se vad som är nytt sen senast, och INGET annat. Det går inte i dag.

Tyvärr har det varit tvärnej från SweC när jag efterfrågat funktionen. Så trist att man inte plockar en färdig forumlösning från hyllan, det finns många superfunktionella helt gratis, utan ska hitta på nåt eget och måste hålla på att mecka med det i åratal för att få det att funka hjälpligt. Som att bygga en egen bil av rå plåt, lösa elektronikkomponenter och rågummi, i stället för att köpa en färdig.

Det är många steg för att kunna markera en tråd läst som du säger. Kolla om det är en funktion som Better Sweclockers kanske kan lösa, om det går att komma runt så det blir lättare att markera en forumdel som läst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är många steg för att kunna markera en tråd läst som du säger. Kolla om det är en funktion som Better Sweclockers kanske kan lösa, om det går att komma runt så det blir lättare att markera en forumdel som läst.

Jag är egentligen inte intresserad av nåt av det Better Sweclockers erbjuder, så det lockar mig inte. Det verkar mest vara skapat av nån som gått vilse i den här "dark mode"-hysterin som råder.

Det jag skrev nyss är mer eller mindre den enda riktigt brutala missen från forumets sida. Det är en så grundläggande, och i övrigt närmast universell, funktion att det är bisarrt att den saknas här.

Men jag förstår absolut att det inte är nåt du kan/vill göra. Är forumet inte byggt för att hantera det är det knappast enkelt att lappa ihop i efterhand.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S