Hej,
Lite osäker på om detta kan vara rätt forum del då det även rör GPU och inte bara CPU. I alla fall hade tänkt att försöka fynda ny CPU / GPU under Black Friday. Sitter för närvarnde på ett 7700X / 6800 och ett AM5 B650-mobo. Till saken hör att för närvarande har en 34” IPS Predator som ska uppgraders nästa år när priserna gått ner lite till ngn QD Oled 34” för spel i UW 1440 p. Nya GPU behöver alltså kunna driva en bättre skärm med.
Ny CPU behöver alltså vara AM5 då jag inte vill byta moderkort, funderar på att försöka få tag på en 7 7800 X3D om den går att få till ett vettigt pris. Tar gärna tips på alternativ om den skulle vara slut.
När det gäller GPU funderar jag på antingen ett 4070 TI eller ett 7900 XT lite beroende på priser, båda borde väl klara driva en ny UW 34” skärm?
7900 xt på Prisjakt såg jag var ca 8600 kr sedan en 7800 x3D såg jag var ca 5600 kr. Oklart vad man kan förvänta sig av BF men under 10k totalt hade varit trevligt. Som sagt, tar gärna alternativ till ovan för att se vad man kan kolla efter.