Efter Netflix och Disney – nu ska Max stoppa lösenordsdelare

Permalänk
Melding Plague

Efter Netflix och Disney – nu ska Max stoppa lösenordsdelare

Kommer snart inleda en ”väldigt mjuk” kampanj mot delning av konton utanför hushållet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom börjar bli desperata alla Streamingtjänster nu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Amazon Prime som inkluderar Prime Video och Prime Games för 59:-/mån känns som ett fynd i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Amazon Prime som inkluderar Prime Video och Prime Games för 59:-/mån känns som ett fynd i jämförelse.

Synd bara att 99% av deras content är ren dynga.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Till skillnad mot vad? Känner mig ganska klar med Disney, Netflix och Max just nu.

Föredrar faktiskt Prime Video, även om vi inom Sverige ofta får leta oss till SkyShowtlme för att få liknande utbud som i staterna.

Permalänk

Jag tycker det är helt ok med att dom stoppar delning, ganska logiskt. Men... jag har veckoboende och helgboende och får varje gång svara att jag är ute och reser hos någon av dom... frågan är när jag blir bannad.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

För mig den näst bästa tjänsten just nu, Apple+ är helt klart bäst med sina egna serier, dess enda nackdel är äldre utfyllnads material knappt existerar så man får stänga av Apple så fort man sett klart de braiga o slå på den när de finns lite igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Till skillnad mot vad? Känner mig ganska klar med Disney, Netflix och Max just nu.

Föredrar faktiskt Prime Video, även om vi inom Sverige ofta får leta oss till SkyShowtlme för att få liknande utbud som i staterna.

Nej jag håller med, de är skräp alltihopa tyvärr. Enshittificationen fortsätter.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hade Dplus men tog bort det då de medvetet förstörde star wars och det fanns inget intressant i mina ögon.

Max har mycket svenskt vilket passar oss bra samt kvalitet grejor istället för kvantitet.

Och Netflix använder vi inte alls idag. För mycket skit från all hörn. Kommer ta bort Netflix om de börjar gnälla.

You tube är den absolut mest använda stream.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Efter Netflix lönsamhet ökade och deras aktie flög i taket så förstår jag varför andra hakar på, Netflix bevisade att det här fungerade. Netflix startade sitt "krig" emot delning av konton i starten av 2023 och idag kan man se via deras aktie att den ökat med drygt 500$ så om det fungerar så kommer fler hoppa på.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Bara Amazon Prime kvar för mig, mest för att jag får fri frakt och andra erbjudanden från Amazon, Max var sista som åkte ut från vårat hushåll med deras basic/premium skit, Netflix fick åka innan det pga samma tier skit.

Har inget emot att stoppa lösenordsdelning men resten av tjänsten är ju rent skräp.

Permalänk
Medlem

Brukar hoppa mellan tjänsterna, kolla det man vill sen byta.
Den enda vi hållt i är Prime, hyffsat utbud, gratis frakt och gratis spel för en låg månadskostnad är en bra deal.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ett scenario är dock att ärliga använder blir lidande och piratscenen ökar. Att fulstreama eller tradionellt ladda ner filmer och serier ser ut att öka, I wonder why... Kan det vara så att girigheten biter tillbaka tillslut?
#Önsketänkande

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Bara Amazon Prime kvar för mig, mest för att jag får fri frakt och andra erbjudanden från Amazon, Max var sista som åkte ut från vårat hushåll med deras basic/premium skit, Netflix fick åka innan det pga samma tier skit.

Har inget emot att stoppa lösenordsdelning men resten av tjänsten är ju rent skräp.

This! Kör Amazon ibland när jag köper prime för att få ”gratis” frakt när jag beställer från amazon (så ganska ofta).

Resterande tjänster har rykt för längesedan, Netflix försvann först pga deras extrema (många) prishöjningar för ett gäng år sedan, men samma eller sämre utbud.

Nu kör jag ”Plexflix” tills företagen får huvudet ur röven och skapar något bra som jag är ok med att betala för.

Jag tänker mig Spotify/apple music fast för film, där mer eller mindre allt finns utan att behöva betala för flera tjänster och spendera massa tid på att hoppa mellan apparna för att leta/hitta/se film/serier. Då betalar jag mer än gärna!