Året var 2007 – Windows Vista släpps och alla hatar det

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag körde Windows 2000 innan XP och minns inte att några spel strulade.
Windows 98 var lite gammalt och Windows ME var värdelöst så då körde jag 2000 ett tag.

Men det var kanske efter någon uppdatering som någon annan pratade om.

Windows 2000 var i från början för företag och för server. NT-familjen. Men som sagt det kom uppdateringar som gjorde att det blev en bra spel-maskin också som sagt....

Permalänk

Tillägg:
Även om jag inte gillar Windows Vista i stort, så gillar jag ändå designen i både Windows Vista och Windows 7. Det är dessa jag saknar än idag. Windows XPs design kändes "klumpig" och ställde alltid tillbaka till Windows Classic. När Windows 10 och 11 kom så var det många som inte gillade startmenyerna. Men Den sämsta var 8:an i början. Ingen startmeny alls och var mer för tablet/touch-skärmar än vad den var för desktop-användare.

I stort sett saknar jag 3d-versionerna av Windows Vista/7. När det blev "platt" som i Windows 8, så tyckte jag det blev för platt design. Kanske bara jag eller så är jag udda i den tanken. Drog mer resurser kanske, men hellre det än tråkigt UI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkeeman:

Windows 2000 var i från början för företag och för server. NT-familjen.

Jo, det vet jag, jag körde det som sagt.
Men vad var det som gjorde att det inte gick att spela spel bara för det?

Skrivet av Donkeeman:

Men som sagt det kom uppdateringar som gjorde att det blev en bra spel-maskin också som sagt....

Ja, som sagt, det kanske var den versionen jag installerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag körde Windows 2000 innan XP och minns inte att några spel strulade.
Windows 98 var lite gammalt och Windows ME var värdelöst så då körde jag 2000 ett tag.

Men det var kanske efter någon uppdatering som någon annan pratade om.

Körde Windows 2000 länge. Tror inte jag gick över förrän XP SP2, så nästan 5 år blev det nog. Kan inte heller minnas några problem med spel.

Om vi inte pratar äldre spel då, det fanns ju inget native DOS längre. Det kom ett kompatibilitetsläge i ett service pack men det funkade väl sisådär, liksom det gjorde i XP. Sen kom ju DOSBox där i krokarna också strax efter att XP släppts.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"