OLED skärm under mellandagarna/black friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Spelar primärt single player och föredrar bildkvalitet framför skyhög FPS. 4K är ju mycket mer krävande än 1440p. I CS2 behöver du ett 4090 för att komma upp i ca 240 FPS med allt maxat. Kan ju säkerligen klara sig med ett sämre kort om man drar ner grafikinställningarna dock.

Jo precis, jag rockar ett 4070 Ti tillsammans med en 7800X3D så jag får nog dra ner lite settings helt sonika. Känns åndå som att det kan vara värt den kompromissen då 4K i sig lyfter grafikupplevelsen. Lite lätt arbete däremellan borde den klara utan att stoltsera med inbrända excelsheets. Hoppas det i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Jo precis, jag rockar ett 4070 Ti tillsammans med en 7800X3D så jag får nog dra ner lite settings helt sonika. Känns åndå som att det kan vara värt den kompromissen då 4K i sig lyfter grafikupplevelsen. Lite lätt arbete däremellan borde den klara utan att stoltsera med inbrända excelsheets. Hoppas det i alla fall!

Jo, absolut. Du får ju även perfekt skalning om du kör i 1080p på en 4K-skärm om du vill ha skyhög FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Något jag inte sett recensenter ta upp är stativet, att den blockerar vissa HDMI uttag då de pekar bakåt från skärmen, är detta något du upplever störande?

Fick hem min igår, verkar inte ha det problemet.

Permalänk
Medlem

Jo, absolut. Du får ju även perfekt skalning om du kör i 1080p på en 4K-skärm om du vill ha skyhög FPS.

Fan, tror precis att du sålde på mig en skärm!

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på att få hem Asus PG32UCDM.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Fan, tror precis att du sålde på mig en skärm!

Tycker det funkar jättebra att spela CS på en sån här skärm i lägre upplösningar, och som även andra spel man kanske egentligen vill spela 4K men inte klarar FPS-mässigt det är bara dra ner upplösningen till 1440 tex. ser väldigt bra ut ändå. Eller hålla på att pilla med FSR/DLSS osv.

Finns så många andra fördelar med 4K tycker jag.

Visa signatur

FD Define 7 Comp. ~ ASUS Z790-F ~ Intel 13700K ~ Noctua NH-D15 ~ MSI RX 6800 ~ ASUS PG32UCDP
FD Meshify 2 Comp. ~ Gigabyte B550 G X V2 ~ AMD 5700X3D ~ Thermalright PA 120 SE ~ ASUS GTX 1080 ~ BenQ XL2740

Permalänk
Bildexpert 📺

1080p på 4K-skärm skalar inte automatiskt perfekt utan man kan behöva stänga av fullskärm och aktivera heltalsskalning med bordeless window. 4K-skärm erbjuder flexibiliteten, att i ena stunden kunna prioritera FPS och i nästa grafikkvalitet. Men det är också mer komplicerat och kräver ett starkare intresse hos användaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chandler:

Tycker det funkar jättebra att spela CS på en sån här skärm i lägre upplösningar, och som även andra spel man kanske egentligen vill spela 4K men inte klarar FPS-mässigt det är bara dra ner upplösningen till 1440 tex. ser väldigt bra ut ändå. Eller hålla på att pilla med FSR/DLSS osv.

Finns så många andra fördelar med 4K tycker jag.

Det låter riktigt bra. Jag har ett relativt djupt skrivbord så jag behöver inte sitta allt för nära skärmen heller. Ser också stora fördelar med 4K-upplösningen så jag även använder skärmen till lite jobb emellanåt. Inte dagligen men någon gång i veckan.

Kan vara värt att köpa och testa, i värsta fall får jag sälja den med en viss förlust.

Permalänk
Medlem

Platt såklart!!! vem vill ha curved när det överhuvudtaget inte har någon effekt upp till 32 tum 16/9. 32 oled platt är gejen!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig och beställde en Samsung 32 Odyssey OLED G80SD, har höga förväntningar då man kommer gå ifrån en Asus 24 tum PG248Q. Någon som kan tipsa om en bra monitor arm dual/singel?

Visa signatur

11700K Rog Maximus XIII Hero HyperX 32gb RX 7800 XT

Permalänk
Medlem

Fick folk en raket tänd i baken då samtliga exemplar av G80SD på komplett försvann på ca 30min. Runt 20st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Fick folk en raket tänd i baken då samtliga exemplar av G80SD på komplett försvann på ca 30min. Runt 20st.

Klockan 20:03 fick jag min orderbekräftelse och vill minnas att det var 27 i lager då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaxed:

Kunde inte hålla mig och beställde en Samsung 32 Odyssey OLED G80SD, har höga förväntningar då man kommer gå ifrån en Asus 24 tum PG248Q. Någon som kan tipsa om en bra monitor arm dual/singel?

Den här kör jag med 2st 32"-are på. Trevliga funktioner (som säkert är standard) att det är en form av "snabbfäste" för skärmarna så när man väl skruvat på bakplåten på skärmen så hänger man bara på den och låser med en handskruv. Känns väldigt stabil och bastant. Bara haft den i 2 månader dock.

Visa signatur

FD Define 7 Comp. ~ ASUS Z790-F ~ Intel 13700K ~ Noctua NH-D15 ~ MSI RX 6800 ~ ASUS PG32UCDP
FD Meshify 2 Comp. ~ Gigabyte B550 G X V2 ~ AMD 5700X3D ~ Thermalright PA 120 SE ~ ASUS GTX 1080 ~ BenQ XL2740

Permalänk
Medlem

Fick bli en skärm till mig och en till bror min av G80SD

Köpte dem på Samsung för 9790kr 3 dagar efter sänktes den till 9490kr.

Tog då kontakt med Samsung och frågade om man kunde lösa något istället för att returnera dem för att ta del ev 600kr rabatt extra.

Fick 2 erbjudanden: 20% rabatt kod för framtida köp eller 10% tillbaka på ordern.

Fick bli 10% så betalade 8800kr styck för skärmarna

Mkt nöjd med skärmen en så länge!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Väntar med spänning på att få hem Asus PG32UCDM.

Hann hämta skärmen igår och packa upp och installera den efter att ha plockat bort 34" från gasarmen. Sen blev jag imponerad, alldeles förträfflig direkt ur kartong. Blir att dra igång Cyberpunk och för första gången testa Phantom Liberty ikväll eller senare i veckan.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Hann hämta skärmen igår och packa upp och installera den efter att ha plockat bort 34" från gasarmen. Sen blev jag imponerad, alldeles förträfflig direkt ur kartong. Blir att dra igång Cyberpunk och för första gången testa Phantom Liberty ikväll eller senare i veckan.

Ja, den är otroligt trevlig! Precis börjat köra STALKER och det är en fröjd att spela på den. Cyberpunk lär bli trevligt också 👌

Permalänk
Medlem

Har precis pillat igång min G80SD. Förvånad över hur trevligt det är med en mångsidig skärm då den fungerar precis som en tv utöver spelskärm. Tycker bilden är väldigt bra, efter lite ändringar i inställningar.

Men portarna på baksidan är under all kritik, hela panel med ingångar flyttar på sig när man trycker i en sladd. Nätadaptern är inte helt ansluten, 1/4 går inte hela vägen in i porten.

En skärm som är i den prisklassen förväntas mer av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte min G80SD från Power för 9 dagar sen, fortfarande inte hört ett ljud från dom :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Jag köpte min G80SD från Power för 9 dagar sen, fortfarande inte hört ett ljud från dom :-/

Märkligt. Beställde min 24 november 18:46 och kunde hämta ut den 27 november.

Permalänk
Medlem

Märkligt. Beställde min 24 november 18:46 och kunde hämta ut den 27 november.

Oj, det var lite oroande. Jag ser fortfarande min beställning på hemsidan och status har varit ”På väg till dig” i över en vecka. Jag beställde att hämta ut i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Tog ca 4 dagar för power att skicka min och det tyckte jag var långsamt, 9 dagar är extremt. Dags att kontakta kundtjänst och fråga.