Sista chansen: Vinn dator värde 45 000 kr

Veckans fråga: Vilken mobiloperatör har du?

Permalänk
Medlem

Telia är dyrt, men om man är i Norrland mycket och behöver ha videomöten så är det värt varenda krona.

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Tele2, privat å jobb. Sambon har med haft det, men nu ska jag få henne att byta nätägare till Telia, så man har ett ben hos varje för att bättre kunna garantera möjligheten att ringa.

Tele2 fungerar bättre på vissa ställen, Telia andra.

Det där att bara Telia fungerar ger jag inte mycket för, det är bara "sen gammalt" och en föråldrad mentalitet till stor del enligt mig. Har flera exempel där mitt Tele2 fungerade prima men en medpassagerares Telia fungerade skit. Även vice-versa är sant, men det påvisar bara att Tele2 fungerar bättre på vissa ställen och Telia andra.

Å nä, ja bor int i sörland.

Ja, det beror ju väldigt på var man befinner sig vad som fungerar bäst just där.

Den jag upplever sticker ut lite i sammanhanget är väl Tre, som jag uppfattar som hårdare min/max:ad sett till var de försöker ha täckning, de andra är lite mer jämna. (Och det kan ju vara bra eller katastrof beroende på var du är och/eller hur mycket du reser runt och var)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fello är det jag kör med.
Tidigare haft både Hallon och Vimla!

Fello hade bäst täckning där jag bor, samt 5G, så det var ett lätt beslut för mig.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kör Comviq 100GB för 195kr/mån (med tfn). Använder egentligen bara nån GB men det var en bra deal förra BF så jag slog till.

Samma här dock är det skönt att veta att man typ har obegränsad surf när man bortrest så man slipper bry sig om det finns wifi eller inte där man befinner sig.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Jag har Hallon och det funkar jättebra där jag bor. Men det vägrar alla Norrlänningar tro på.
Och jag bor inte ens i närheten av Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbe60:

kör med Wifog sen 2012, har 450.000 poäng som jag kan köpa surf,samtal,sms för
poängen får man från enkäter

Hur mycket poäng kostar t.ex 10gb surf?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Har bara "företagsnalle", S20 med Telenor
Fria samtal/SMS inom Sverige
100 GB mobildata/månad
Vi kan inte göra fall forward till utländska nummer

Företaget betalar för abonnemang och utlandssamtal
Vet inte vad som hänt om man missbrukat abonnemanget och ringt dyra betalnummer

För länge sedan vet jag att man kallades upp till site-chefen varje månad för genomgång av hur man är kostnadseffektiv.
Då jobbade jag som deployment-projektledare, var ofta utomlands och satte upp gruppsamtal. Tex jag var i Tyskland och satte upp gruppsamtal med Sverige, USA och Indien.

Permalänk
Medlem

Halebop 3gb. Köper extra surf dom få gånger man är på resa.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Har haft Comviq i säkert 15 år. De ringer mig aldrig och försöker sälja på mig skit. Hyfsat pris, tycker jag.

Visa signatur

8800 XT

Permalänk
Medlem

Telenor genom jobbet. Skitdålig täckning på landsbygden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av octopec:

Telenor genom jobbet. Skitdålig täckning på landsbygden.

Skumt. Jag har Telenor på min privata teorin och har inga problem med täckningen typ någonstans och befinner mig oftast på platser där man inte förväntar sig mottagning. Visst, det är ingen 5G mottagning på dessa platser men tillräckligt för kontakt. Tror mer på att det är din telefon. Av egen erfarenhet så har Samsung ofta sämre täckning än många andra.
Själv så har jag en Pixel 8 Pro just nu.
Hade det problemet med min jobbtelefon som går via Tele2, att den ofta tappade täckning på vissa platser men efter att våra telefoner byttes ut till nya så blev det bättre.

Permalänk
Medlem

Har haft Telia ända sen jag köpte en Nokia 101 i början på 90 talet.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Hade Comviq Kontant sen 1997-1998 när de lanserade det första kontantkortet.

Bytte i början av året till Fello med dubbel surf för att få mer surf och ändå spara ca 40kr i månaden, både jag och frun.

Passade även på att byta från Bahnhof till NWT Media på bredbandet då det var rejäl prisskillnad efter alla höjningar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Comviq. Värdelös täckning men ok pris.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Haft Telia sen 1999 ungefär, fram tills i år faktiskt. Haft så pass kul senaste åren att det har resulterat i barn och en växande familj då andra är på väg, och har därför Telenor numera pga/tack vare att deras familjeabonnemang är billigast av dom alla (som har vettig mobiltäckning). Det skiljer inte mycket mellan dom, men Telenor är billigast om man jämför med dom tre stora (Telia, Telenor, Tele2/Comviq). Vi har dessutom Telenor som fiber-leverantör i lägenheten, och skulle få lite lite rabatt, så därför föll valet på Telenor. Var jättenöjd med Telia och hade gärna fortsättningsvis varit kund, men priset bestämde och Telenor blev som sagt mitt/vårt val.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Använder Telia då jag har telefon genom jobbet.

Privat har jag tidigare haft Telenor och Tre i närtid. Båda har funkat utmärkt. Bor på landsbygden och för mig är verkligen inte Telia på något sätt bättre än alternativen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600X / 7900 XT 20GB / 32GB DDR5 @6000MHz
G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kör vimla!
Med hjälp av tipsningslänkar och deras pyramidspel så betalar jag idag bara 20kr/mån.
Frun är tipsad på mitt konto, så om jag säger upp vimla så sparar jag 20kr där men får betala +10kr hos frugan.

Dvs, kommer nog aldrig kunna lämna innan jag tappat alla andra tipsningar jag fått iväg först.

Det är inget pyramidspel dock

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Kör Tele2 pga att vi kört det i familjen sedan evigheter tillbaka hahah