Hjälp med ljudsystem för tv och annat

Permalänk

Hjälp med ljudsystem för tv och annat

Tjo

Jag och sambon flyttar ihop nästa vecka och jag är extremt sugen på att köpa ett ljudsystem/soundbar till våran ny lägenhet!
Våran budget ligger på runt 10 k och jag såg att de flesta butiker har ett bra erbjudande på Samsung 11.1.4ch HW-Q995D soundbar
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13535037

Jag har även kollat lite på Sonos då vi kommer ha lite smart home funktioner och har hört att de systemet funkar bra med min alexa jag använder idag, kanske detta är något att satsa på?

Är detta vägen att gå eller ska man köpa något annat. Jag är inte så insatt i ljud-världen så jag tar emot alla förslag som finns!
Men som sagt budget runt 10 k och kommer användas främst för tv titt och såklart att spela musik under dagen :).

Permalänk
Medlem

Jag tror du kommer bli nöjd med oavsett vad du väljer. Både Samsung och Sonos har bra högtalare (tyvärr dålig mjukvara). Klipsch fins också som ett bra märke som har möjligheten att bli utbyggt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att ha sambon med på banan, sved en del när jag blev "tvungen" att kasta ut mitt 5.1 system..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |