Permalänk
Medlem

Sälja en cnc fräs?

Halloj.
För ganska många år sedan köpte jag en liten bords cnc-fräs, en Nomad 883 Pro. Den va kul att leka med ett tag men sen blev den bara stående så nu e det dags att göra sig av med den men jag har ärligt talat ingen koll på var det e rimligt att försöka sälja en sån pryl så jag tänkte höra om ni har något tips?
Klart jag kan lägga upp den på blocket men det känns som en kanske lite för nischad grej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

Halloj.
För ganska många år sedan köpte jag en liten bords cnc-fräs, en Nomad 883 Pro. Den va kul att leka med ett tag men sen blev den bara stående så nu e det dags att göra sig av med den men jag har ärligt talat ingen koll på var det e rimligt att försöka sälja en sån pryl så jag tänkte höra om ni har något tips?
Klart jag kan lägga upp den på blocket men det känns som en kanske lite för nischad grej?

Den är inte för nischad, rätt pris och du kränger den lätt.
Blocket funkar säkert, men jag rekomenderar denna FB gruppen: Verktygsgruppen Köp/Sälj
Har du några verktyg som du skickar med samt CAM program? Vad har du tänkt dig i pris ?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgzie:

Den är inte för nischad, rätt pris och du kränger den lätt.
Blocket funkar säkert, men jag rekomenderar denna FB gruppen: Verktygsgruppen Köp/Sälj
Har du några verktyg som du skickar med samt CAM program? Vad har du tänkt dig i pris ?

Mvh

Facebook alltså, ja det kanske var en grej också som folk använder Tack för tipset ska ta en titt.

Jorra, kommer skicka med div tillbehör, verktyg och ett par skivor konstruktionsplast.

Företagets senaste iteration av fräsen kostar typ lika mycket som när jag köpte min, typ 35k, så jag hade tänkt mig i alla fall 10k. Kanske är lite lågt med alla tillbehör och så men jag har inte kört den på typ 4år och jag har ingen lust försöka komma ihåg hur man använder den så det förutsätter att nån kommer å tar den as is.

Ang CAM så har jag för mig att det fanns nått gratis enkelt som Carbide 3d erbjuder men jag körde bara bara Fusion 360 vilket funkade fint och är så vitt jag vet fortfarande är gratis för hobbyanvändare.