Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Problem att komma till en Webbsida.

Som rubriken.

Fick plötsligt problem att komma in på en webbsida via i förväg sparar länk till sidan. men det gick det inte. Kollade nätet men jag kan komma till alla ställen på nätet så min lina ser ju ok ut i alla fall. Jag provade en PING och webbsidans namn ock förvånade så såg allt ok då servern svarande. Men på webbsidan det står bara E-MAIL sever mitt på webbsidan. Jag bytte webbläsare men där var det samma sak.

Provade dator med Linux och kom då in på webbsidan (Webbsidan var nog ok tillfälligt) därför inbillade jag mig att det var problem relaterat till Windows. Allt såg ok ut men kort där efter så går såg jag samma fel även i LINUX. Tänkte att det är nått specifikt med deras webbsida.
Provat tömma Firefox case och "Glöm bort den här webbsidan" Starta om alla roputrar och hela klabbet. och jag har ju pillat med DNS i dagarna och tänkte att det är något med det som ställer till det så nu 1.1.1.1 borttaget tillfälligt.

Observerade en märklig sak. det är en .se adress men i webbläsarfönstret så ser man att det står .com Det betyder när man försöker komma in på .se så blir man omkopplad av någon anledning till .com ? Försökt detta ett antal gånger i flera webbläsare.

Kom på ett sätt att komma runt detta genom att söka i Google och skrolla ner lite till någon av alternativa svaren med längre länkar. Då kan man komma in på sidan.

Jag undrar vad det är som kan ha hänt och kan man själv göra nått så att det inte händer igen.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

sdan kanske gör en redirect , det funkade ju tillfälligt då låter det ju som det är något tillfäigt fel på sidan , .möjligen något som blivit galet med din .hosts file. ?!
https://downforeveryoneorjustme.com/ är en test för o se om en sida är nere för tillfället. Vänta och testa senare. Cloudflare DNS borde fungera, men kan ju vara tillräckligt problem, harxdu ställt in även DNS 2 till Cloudflare, 1.0.0.1 ? Du kan ju även prova med tx Google DNS för att utesluta det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

(var helt okunnig i jämförelse före ett år sen. håller på att lära mig mer om hur det funkar så även om det fungerar senare så är det ju kul att veta vad som kan ha hänt här)

Nä jag har kört enbart med. 1.1.1.1 Skall kolla i NIC på Windowsdatorn.

Webbsidan heter Zynca.se skulle vara intressant om det blir samma för någon annan alltså lika blank sida som jag får.

På länken på jag "is up" nu så¨ ja nu funkar sidorna i alla fall. Har tidigare kört en sådan och då, vad det i bland ok i bland struligt.

Nu funkar det men blir i alla fall redirekted till .com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä provat 1.1.1.1 och reserv 1.0.0.1 och 8.8.8.8 och tomt men det här ger ingen skillnad.

Eller hur är det, ska såna här ändringar ha lite tid på sig innan dom går genom? är ju en minut mellan ändringarna. Ja jag tror ju att egentligen så är inte felet på min sida. Det har vart lite fram och bakåt på den där sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar. Att den bara visar “Email server.” är medvetet. Gissningsvis vill ägaren påpeka att domänen endast används för email.

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Sidan fungerar. Att den bara visar “Email server.” är medvetet. Gissningsvis vill ägaren påpeka att domänen endast används för email.

.com ja. Kanske det men .se är ju en normal sida som skall visa massor med sånt som normala webbsidor visar med lite bilder och klickbara länkar.

Knas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom har lagt en record så att sidan .se skickar dig till .com inget lokalt fel hos dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag körde en curl på .se domänen detta är output:

<html> <head><title>301 Moved Permanently</title></head> <body> <center><h1>301 Moved Permanently</h1></center> <hr><center>openresty</center> </body> </html>

Moved Permanently

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man skriver in https://www.zynca.com/home.html kommer knappar för inlogg upp iallafall.

Permalänk
Medlem

gjorde en förfrågan med wget --server-response

Ansluter till www.zynca.se (www.zynca.se)|51.20.161.157|:443 … ansluten. HTTP-begäran skickad, väntar på svar... HTTP/1.1 301 Moved Permanently Date: Mon, 25 Nov 2024 19:34:35 GMT Content-Type: text/html Content-Length: 166 Connection: keep-alive Location: https://www.zynca.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

.com ja. Kanske det men .se är ju en normal sida som skall visa massor med sånt som normala webbsidor visar med lite bilder och klickbara länkar.

Knas

Nej, så är det inte.

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem

Om du läser informationen jag bifogade innan så ser du att sidan är flyttad / nedstängd och .se leder numera till .com sidan, varför dom gjort så kan nog ingen här svara på. Men som sagt så är det inget lokalt fel hos dig.

Visa signatur