Black Week-stream med Webhallen!
Permalänk
Medlem

Blu-ray spelare

Hej, jag har hittills streamat filmer och serier till tvn men jag undrar om det
är värt att skaffa en blu-ray spelare?
Jag talar om en som kan spela full hd även om jag har en 4k tv.
Undrar hur bilden blir?

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Skaffa en PS5 istället, har blue-ray spelare och du kan game:a också 👍
Kör du en full hd film så blir ju bilden 1080p, inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

Ett billigare alternativ (runt tusenlappen begagnad) är en Xbox One X... använder en själv och har fungerat utmärkt Och har man en tv med bra upscaling så skalar den upp bilden från "alla källor"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag fnular också på en, för 4K blu ray, dvd och CD.. och gärna med display, tänkte det skulle komma nåt i veckan men verkar klent

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgzie:

Skaffa en PS5 istället, har blue-ray spelare och du kan game:a också 👍
Kör du en full hd film så blir ju bilden 1080p, inga konstigheter.

Om man skaffar en PS5 så får man vara beredd på att de kan låta mycket om skivspelaren (min och min systers gör det) och det är inget man vill höra när man ser på film! Och den har tyvärr inte stöd för Dolby Vision heller.

Nä. Jag rekommenderar i så fall att kolla på Panasonics modeller, de får ofta väldigt bra betyg i tester.
Deras absolut biligaste modell av 4k spelare är inte så mycket att hänga i granen med , den är bra men läst att den är "plastig". Men deras andra är riktigt bra. Den dyraste är troligen inget som TS behöver då det ända den tillför är ett inbyggt fösteg för högtalare.

https://www.hembiobutiken.se/produkter/blu-ray-mediaspelare/?...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Rekordmedlem

Var inte så dumsnål att du inte väljer en som kan köra 4k.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Ett billigare alternativ (runt tusenlappen begagnad) är en Xbox One X... använder en själv och har fungerat utmärkt Och har man en tv med bra upscaling så skalar den upp bilden från "alla källor"

Tack för tipset, jag kollade tidigare på en ps4 pro men den har inte 4k blue ray.
Så jag köpte en xbox one x för tusenlappen.
Ska spela lite också tänkte jag på den så det blir bra.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|