App för skriva/anteckna på iPad

Permalänk
Medlem

App för skriva/anteckna på iPad

vet inte om det är rätt forum men om man vill skriva med penna i ett existerande dokument och få det konverterat till text och sedan när man kommer hem så kan man fortsätta redigera det i word vilken app passar. Eller tänker jag fel, är grön på detta
I följande exempel så är kursiverat de orden jag ev. vill lägga till medan det understrukna står med i förväg

Innehåll Kv: Pannrum.
Bv: Hall, kök, vardagsrum....
Öv: Hall, sovrum, sidovind….
Grundläggning Betongplatta (källare)
Stomme Trä
Fasad Trä
Yttertak Plåt
Kök Luckor och lådfronter, 4-pls Spis, spisfläkt, . Äldre vitvaror. I köket finns utrymme för en matplats till ca 4 personer.

Provade Nebo men lyckades bara att anteckna på ett tomt blad
Eller ska man skriva typ Yttertak: Lertegel Plåt Papp och sedan styrka de alternativen som inte gäller. Vad är enklast. Använder papper och penna idag men skulle vilja bli digital

Permalänk
Skrivet av arer:

vet inte om det är rätt forum men om man vill skriva med penna i ett existerande dokument och få det konverterat till text och sedan när man kommer hem så kan man fortsätta redigera det i word vilken app passar. Eller tänker jag fel, är grön på detta
I följande exempel så är kursiverat de orden jag ev. vill lägga till medan det understrukna står med i förväg

Innehåll Kv: Pannrum.
Bv: Hall, kök, vardagsrum....
Öv: Hall, sovrum, sidovind….
Grundläggning Betongplatta (källare)
Stomme Trä
Fasad Trä
Yttertak Plåt
Kök Luckor och lådfronter, 4-pls Spis, spisfläkt, . Äldre vitvaror. I köket finns utrymme för en matplats till ca 4 personer.

Provade Nebo men lyckades bara att anteckna på ett tomt blad
Eller ska man skriva typ Yttertak: Lertegel Plåt Papp och sedan styrka de alternativen som inte gäller. Vad är enklast. Använder papper och penna idag men skulle vilja bli digital

Vet inte hur avancerat Word är på iPad, men ska du ändå kunna fortsätta redigera i just det programmet efteråt vore väl det en bra startpunkt för dina undersökningar.

Jag har inte heller koll på hur bra Notes är på svenska, men efterhand som Apples maskininlärning utvecklas misstänker jag att det är en av de appar som kan bli allra bäst på att använda deras egna algoritmer som de gjorde stor sak av den engelskspråkiga varianten av i somras. Har du ändå ett iCloudkonto kan ju både Notes och Pages (om de gör vad du vill) användas via en webbläsare på datorn via icloud.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Vet inte hur avancerat Word är på iPad, men ska du ändå kunna fortsätta redigera i just det programmet efteråt vore väl det en bra startpunkt för dina undersökningar.

Jag har inte heller koll på hur bra Notes är på svenska, men efterhand som Apples maskininlärning utvecklas misstänker jag att det är en av de appar som kan bli allra bäst på att använda deras egna algoritmer som de gjorde stor sak av den engelskspråkiga varianten av i somras. Har du ändå ett iCloudkonto kan ju både Notes och Pages (om de gör vad du vill) användas via en webbläsare på datorn via icloud.com.

Eftersom det inte kom fler förslag så kan jag skriva vad jag kom fram till:
Egentligen är alla appar som jag provade (Notes, Pages, Microsoft 365, OneNote) byggda utifrån Apples inbyggda Scribble som inte har svenska. Lösningen blir då att ställa om läsplattan till engelska och då funkar det bra, men eftersom jag skriver på svenska så funkar det inte bra.

En app funkar på svenska Nebo och den läser faktiskt bra trots min dåliga handstil. Men den hanterar formateringar väldigt dåligt så det blir det bara en lång textmassa med styckebrytningar. Ev. så kan man göra ett standarddokument och sedan radera de ord/stycken man inte vill ha kvar. Så jag fortsätter nog med papper och penna

Tror Word kan funka väldigt bra när Apple stöder svenska eller OneNote där man kan ha en flik för varje del och på så sätt bli flexiblare i ordningen