Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Permalänk
Melding Plague

Max nedgraderar abonnemang för kunder med livet ut-rabatt

Erbjuder dyrare ”uppgradering” för att behålla samma förmåner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt kasst. Kommer att säga upp mitt abonnemang direkt, det gäller att rösta med plånboken.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men "livet ut" är bara en PR grej. Inga erbjudanden varar livet ut.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Musikälskare

Uppsagt sedan länge

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har kört på Sky och Max sedan launch enbart pga priset, jag tittar väldigt sällan men kände att det var ok att ha till det priset. Så de tjänade nog trots allt pengar på mig, men nu blir det nog kanske att avsluta av ren princip. Jag är lite allergisk mot fulspel och lögner osv. Gud nåde om du som konsument råkade missa att uppdatera din betalinfornation till ditt nya bankkort, så tappade du din livstids rabatt direkt. Men företaget kan godtyckligt från sin sida göra precis vad de vill oavsett vad som sades från början.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nope det har jag inte fått något mail om.
Nedgraderar de utan att erbjuda premium till halva priset så blir detta första tjänsten jag stänger av på flera år

Permalänk
Medlem

Fick mailet jag också.
Inte direkt lockande att ha kvar abonnemanget, speciellt när jag sällan tittar på något på den tjänsten

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk

Kommer säga upp samma sekund som mailet kommer.

Permalänk
Medlem

Om man får behålla halva-priset-rabatten och att man får möjligheten att fortsätta med 4k så är det väl i praktiken, en prishöjning där du kan behålla ditt låga pris om du går ner till 1080p? Prishöjningar är väl inget konstigt i sig?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Helt okej för mig som inte har 4k tv eller sällan kollar fler än 1 stream åt gången. Har inga problem med förändringen då det ändå är bra pris, schysst också att erbjuda halva priset på uppgradering för de som vill

Permalänk

Men är det något nytt att 4K och HDR försvinner? Det har det gjort för länge sen för mig i alla fall...

Permalänk
Medlem

Förstår jag rätt att man behåller 50% (av 169kr/mån) om man "uppgraderar" till Premium innan 24/3?

Permalänk
Medlem

84 kr för 4k är ändå inte helt tokigt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ah. Förklarar varför jag fortfarande har "premium" med mitt "livet ut" då. De gick väl ut med det direkt när de införde de nya abbonemanings-formerna att "livet ut" skulle bli "standard". Men märkte inte av något hos mig, körde vidare i samma kvalitet.
Men då kommer det i mars då? På sitt sätt "snällt" att de inte införde det direkt.

Permalänk
Medlem

Happ. Dags att säga upp max då kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Men är det något nytt att 4K och HDR försvinner? Det har det gjort för länge sen för mig i alla fall...

Nä precis. Jag trodde det skulle försvunnit för länge sedan, men hos mig har det kört på i 4k/hdr. (Kanske en "uppstädning" av missade abb nu?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

84 kr för 4k är ändå inte helt tokigt.

En öl ute mindre typ 🤷‍♀️

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mailet, så jag nappade på Premium för halva priset. 🙂

Permalänk
Medlem

Detta gjorde Max för mig när de köpte upp HBO.

Sade upp skiten direkt och tänker inte ens titta åt dom mer.
Finns andra tjänster med betydligt bättre utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Inte för att vara sån men "livet ut" är bara en PR grej. Inga erbjudanden varar livet ut.

Beror på hur man ser det, min mor hade det livet ut.

Permalänk
Medlem

Fick också mailet. I praktiken en prishöjning med 20:-/mån. Inte hela världen.

Permalänk
Moderator
Moderator

Som vanligt gäller våra forumregler även på fredagskvällar, i detta fall behöver vi tydligen påminna om § 7:

Citat:

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Vår FAQ på temat går också närmare in på vad som är acceptabelt och inte, respektive varför.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Nä, det stod ju att man endast skulle ha 4K ett tag när dom gjorde om.

Tycker ändå 85:- känns rimligt för den tjänsten.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Var ju ganska väntat, men ändå schyst av de att låta en flytta över livstidsrabatten till premium i stället för att bara nedgradera alla. Ja, det blir dyrare, men vi hade nog sett en prishöjning även med HBO Max. Får se dock om hoppar på erbjudandet eller säger upp då jag inte kollar så mycket på Max, men 84,50 kr/mån är fortfarande en jävligt bra deal.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Får dom ens göra så enligt kontraktet man har med dom när man signade på "livstids" grejen?
Antar att såklart står det väl där att dom kan göra vad dom vill.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Keeper of Traditions

Antog att jag redan hade det "sämre" abonnemanget, så jag såg detta snarare som en positiv överraskning.
Jämfört med andra tjänster får väl 84kr anses vara ett väldigt bra pris?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt livstidsabonnemang förra månaden jag insåg att jag inte använde det tillräckligt, bättre att bara ta 1-2månader om året.

Permalänk
Relik 📜

Ärligt talat tyckte jag det här var helt okej hanterat. Att det förr eller senare skulle vara slut på högkvalitet med "standard" har varit på tapeten länge, men att det finns erbjudande där jag kan "flytta över" min 50 %-rabatt till Premium var för mig en positiv överraskning.

Svårt att bli arg över det, utan det extra erbjudandet är faktiskt vad som får mig att stanna kvar snarare än avsluta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hade kört så många streamar jag kunde på repeat dygnet runt i protest.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B