Trådlöst tangentbord + mus till PS5

Permalänk

Trådlöst tangentbord + mus till PS5

Verkar inte vara självklart vilka tangentbord och möss som är trådlösa som funkar med PS5. Nån som kan rekommendera nått (som duger till en 11-åring) som finns att köpa i svenska butiker? Vi har testat Logitech Mx men det verkar inte fungera..
Tack på förhand

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Fungerar att göra vad?
Jag har inga svar, men som PS4-ägare så är det ju skillnad på att kontrollera ett spel med mus/tgb jämfört med att skriva in sökord i Youtube-appen. (där det senare går, men det första i princip inte, eller är väldigt besvärligt)

Så. Vad vill du göra, och går det att göra på ett PS5?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Verkar inte vara självklart vilka tangentbord och möss som är trådlösa som funkar med PS5. Nån som kan rekommendera nått (som duger till en 11-åring) som finns att köpa i svenska butiker? Vi har testat Logitech Mx men det verkar inte fungera..
Tack på förhand

Hejsan

Drog en snabb googling och det verkar som att Logitech G305 ska fungera, det är dessutom en billig OCH bra mus. T-bord har jag ingen aning om...

Glhf!

Permalänk
Skrivet av mrTLU:

Fungerar att göra vad?
Jag har inga svar, men som PS4-ägare så är det ju skillnad på att kontrollera ett spel med mus/tgb jämfört med att skriva in sökord i Youtube-appen. (där det senare går, men det första i princip inte, eller är väldigt besvärligt)

Så. Vad vill du göra, och går det att göra på ett PS5?

Grabben spelar en del Fortnite och vill använda tangentbord. Jag tror även andra spel har stöd för tangentbord+mus men det var inte lätt hitta trådlösa.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Grabben spelar en del Fortnite och vill använda tangentbord. Jag tror även andra spel har stöd för tangentbord+mus men det var inte lätt hitta trådlösa.

Behöver det vara bluetooth? Om nu PS5 är kinkigt med märken/modeller, vad händer om man kör med tangentbord som har egen dongle? Tänker Logitech Unifying eller liknande.
Ett sådant borde ju bete sig som ett vanligt USB-kopplat, tycker jag. Först kan man ju verifera att ett vanligt USB-kopplat beter sig som tänkt också. Är det så, borde ju dongle-tgb också funka.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk

Vi har inte fått Logitech tangentbord med deras dongle att funka, "stöds ej" säger PS5:an..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Vi har inte fått Logitech tangentbord med deras dongle att funka, "stöds ej" säger PS5:an..

Här verkar det finnas nån "lista" på möss och keyboards som skall vara kompatibla med PS5;
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/1cpqs5w/ps5_keyboard_mouse_compatibility_list_may_2024/?rdt=34098

Edit:
Och längre ned i listan står även en mängd som listas som "icke kompatibla".
Och ännu längre ned listas det kompatibla möss.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal