Permalänk
Medlem

Comviq Mobilt Bredband?

Nån som har Comviq mobilt bredband 4G
Comviq har jue just nu för 249:- mån obegränsad surf med en Huawei 4G router.
En kompis till mig med Comviq mobilabonnemang fick 107Mbit ner och 50Mbit upp vid test idag hemma hos mig med en gammal iPhone 8.

Så tänker att jag borde få något liknande om jag skulle ta det erbjudandet som de har just nu.

Nån mer som har Comviq mobilt bredband och routern i fråga vilka hastigheter när ni och hur tycker ni det fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

En kompis till mig med Comviq mobilabonnemang fick 107Mbit ner och 50Mbit upp vid test idag hemma hos mig med en gammal iPhone 8.

Så tänker att jag borde få något liknande om jag skulle ta det erbjudandet som de har just nu.

Nån mer som har Comviq mobilt bredband och routern i fråga vilka hastigheter när ni och hur tycker ni det fungerar?

Jag har detta sen i våras och är nöjd. Den hastighet du beskriver har jag bara haft enstaka tillfällen, men jag har fullt tillräckligt för husbehovsanvändning. Spelar du tunga spel kanske det inte alltid funkar perfekt, men jag har fullt tillräckligt för att streama TV och spela lite simplare spel. Tänk på att det kan ha stor betydelse var i huset du sätter routern, och t.o.m. på vilket håll du placerar den. Hos mig var det som sämst 5 Mps när den stod på motsatt sida av lägenheten mot var det finns en mast, och blev på en gång 50 när jag satte den i en fönsterkarm på "rätt" sida av huset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorkas:

Jag har detta sen i våras och är nöjd. Den hastighet du beskriver har jag bara haft enstaka tillfällen, men jag har fullt tillräckligt för husbehovsanvändning. Spelar du tunga spel kanske det inte alltid funkar perfekt, men jag har fullt tillräckligt för att streama TV och spela lite simplare spel. Tänk på att det kan ha stor betydelse var i huset du sätter routern, och t.o.m. på vilket håll du placerar den. Hos mig var det som sämst 5 Mps när den stod på motsatt sida av lägenheten mot var det finns en mast, och blev på en gång 50 när jag satte den i en fönsterkarm på "rätt" sida av huset!

Jag har haft det tungt ekonomiskt och delvis fortfarande så har kört och kör Chilimobil med 3Mbit så allt blir snabbare än det.
Så får jag mellan 50-100Mbit ner så blir det en förbättring och samt att man får ett lågt pris på bredband under 24mån.
Sen med nya jobbet behövs lite snabbare bredband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Jag har haft det tungt ekonomiskt och delvis fortfarande så har kört och kör Chilimobil med 3Mbit så allt blir snabbare än det.
Så får jag mellan 50-100Mbit ner så blir det en förbättring och samt att man får ett lågt pris på bredband under 24mån.
Sen med nya jobbet behövs lite snabbare bredband.

Om du har 3 Mbit idag, så kan du absolut räkna med att detta från Comviq är bättre! Som sagt, jag är nöjdare än jag räknade med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Du kan räkna med samma hastighet via en router.
Ett aber är att man måste kolla runt 20 snåret på kvällen. Vissa master är överbelastade så det fungerar bra på dagen men sen säckar det helt ihop på kvällen.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W