Mellandagsrean är igång – dela dina bästa fynd!

Permalänk
Melding Plague

Mellandagsrean är igång – dela dina bästa fynd!

Spana in alla erbjudanden och dela dina bästa fynd med andra medlemmar i forumet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt dålig rea hitintills samtidigt som butiker skriver "samma pris som Black Friday". Blir knappast imponerad av det...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag handlade på rea, det är mycket billigare och bättre att handla de saker man vill ha

Såklart kan man köpa saker på rea, men då ska det vara saker man vill ha och råkar vara nedsatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Väldigt dålig rea hitintills samtidigt som butiker skriver "samma pris som Black Friday". Blir knappast imponerad av det...

Betyder väl vad vi alla kände. BF är numera lika meningslös som mellandagsrean vart i många många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Betyder väl vad vi alla kände. BF är numera lika meningslös som mellandagsrean vart i många många år.

Rean pågår mellan mitten av november till slutet av januari. Längre rea istället för lägre priser på kort tid!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

För många pajaserbjudanden på ordinariepriser som är alldeles för höga, orkar inte. Lägg ner era tjatiga streams och sänk priserna istället.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem

Blev en utbytestv för min trasiga 65" C3. Ska få 18k tillbaka och fick tag på en 77" C4 för 22k så det känns som en godkänd uppgradering. Får hoppas att LGs andra chans inte straffar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Länge sedan jag handlade på rea, det är mycket billigare och bättre att handla de saker man vill ha

Såklart kan man köpa saker på rea, men då ska det vara saker man vill ha och råkar vara nedsatta

Ja, det är ju givetvis det bästa sättet att hantera alla reor. Man bestämmer sig i förväg om det finns något man faktiskt har behov av, läser recensioner etc. på relevanta modeller och sedan ser om någon av dessa är på kampanj. Då har man förmodligen också kollat priset en period i förväg så att man vet om det faktiskt är en bra rabatt eller inte.

Just TV-apparater är ju exempel på en grej som man enbart bör köpa under reorna under den senare hälften av året. För mycket annat spelar det mindre roll.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Därför man bygger en lista över de sakerna man vill ha på tex prisjakt för att hålla koll på priserna, kommer det något annat på rea så skippar man det men det finns ju undantag där också beroende på hur mycket rea det är. Mina listor är mest "villhöver" listor och sånt som jag behöver måste man köpa utan rea om det inte finns.

Det finns grejer som jag egentligen inte behövde men köpte iaf pga priset, brukar dock aldrig va billigt skräp jag köper, köper i stort sett bara sånt som är det bästa.

Permalänk
Medlem

Man hoppas ju alltid på fynd på någon premium platta/dator som Surface pro men sällan det är rea på dom.

Plastiga saker har jag fått nog av 😅

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Hittade själv ett nytt PSU i ATX PS2, ska bygga en mindre dator. 46% off för ett seasonic på Inet. Säger vi ej nej till

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Blev en utbytestv för min trasiga 65" C3. Ska få 18k tillbaka och fick tag på en 77" C4 för 22k så det känns som en godkänd uppgradering. Får hoppas att LGs andra chans inte straffar mig

Med tanke på hur många vi är som köpt LGs OLEDs genom åren och hur många de sålt globalt så känns det som att du bara hade otur. Får hoppas det i alla fall.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Med tanke på hur många vi är som köpt LGs OLEDs genom åren och hur många de sålt globalt så känns det som att du bara hade otur. Får hoppas det i alla fall.

Verkligen! För deras support är inte guld. Inte på något sätt omedgörliga eller otrevliga, men ingen följer upp något och efter 3 månader har jag bara precis fått skriftligt på att jag ska få en återbetalning. Varit enormt mycket frustration med att höra av sig till personer som lovar att det ska lösa sig "snart".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Verkligen! För deras support är inte guld. Inte på något sätt omedgörliga eller otrevliga, men ingen följer upp något och efter 3 månader har jag bara precis fått skriftligt på att jag ska få en återbetalning. Varit enormt mycket frustration med att höra av sig till personer som lovar att det ska lösa sig "snart".

Jag förstår. Varför inte höra av sig till butiken du köpte den av istället dock?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Jag förstår. Varför inte höra av sig till butiken du köpte den av istället dock?

För att jag köpte den direkt av LG. Det brukar alltid vara bäst priser där om man har tillgång till Benify. Hade inte räknat med att den skulle gå sönder förstås eller tänkt på att det kunde bli bökigare med garanti. Min långa streak med i princip felfri ny elektronik bröts hårt förra året med TV och grafikkort så jag hoppas på mer tur 2025 allmänt 🍀

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

För att jag köpte den direkt av LG. Det brukar alltid vara bäst priser där om man har tillgång till Benify. Hade inte räknat med att den skulle gå sönder förstås eller tänkt på att det kunde bli bökigare med garanti. Min långa streak med i princip felfri ny elektronik bröts hårt förra året med TV och grafikkort så jag hoppas på mer tur 2025 allmänt 🍀

Aha, det förklarar saken.

När jag köpte min LG C1 tror jag inte att det var så, även om jag inte minns Benify-priset det året. Vet att det ofta är så på Samsungs prylar dock, och har sett vettiga rabatter diskuteras på LGs sida senaste året så det kanske har ändrats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte skärm, tangenbord, mus, högtalare, hörlurar cpu och nätagg på black Friday. Blir inga stora köp nu om några alls.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz ocked | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Meningslös för dig, bara för att förtydliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hans hobby kanske också är att slösa pengar?

Permalänk
Medlem

Steam lockar alltid fram några euros från kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

För alla som inte är lättlurade

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

För alla som inte är lättlurade

Hur är man lättlurad om man väntar in att årets aktiella tv prisnedsätts med nästan 30% ?

Bara för att aftonbladets ”experter” ”upplyst” dig om att vara vaksam så sammanfattar det inte hela rean.

Permalänk
Medlem

Gick inte att lägga till varken ett Asus moderkort på Elgigantens hemsida samt Asus 4070 super.
Efter flera timmar är moderkortet slutsålt medans Asus 4070 super är helt bortplockat från rea-sidan. Jag misstänker att man inte haft något kort alls att sälja utan bara lockat.

För övrigt är det flera fel i tipsen på Mellandagsrea, utsatta priser på Sweclockers är inte detsamma när man trycker sig vidare, inte i närheten.

Visa signatur

P4 3.0 @ 3.5. 1024 DDR 3200 Twinmos. Geforce Gainward 6600GT 256DDR. SB X-Fi A400 Ljudkort. Western Digital Raptor 36.7 GB. Maxtor Diamondmax Plus 9 160 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hur är man lättlurad om man väntar in att årets aktiella tv prisnedsätts med nästan 30% ?

Bara för att aftonbladets ”experter” ”upplyst” upplyst dig om att vara vaksam så sammanfattar det inte hela rean.

Nej, såklart inte och just TV brukar faktiskt vara bättre priser då nya modeller inväntas. Med sådana enstaka bra rean finns under hela året.

Jag vet inget om några aftonbladsexperter men det är bara att titta i prisjakt så ser man att det mesta varit billigare tidigare än under BF.

Sen så som de andra säger så sparar man ingenting på att spendera Ifall man ändå inte hade köpt varan fast dyrare annars

Permalänk
Medlem

Köper bara vid behov 👍

Går inte in i fällan och låter annan skapa mitt behov 💪

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av PatrikE:

Gick inte att lägga till varken ett Asus moderkort på Elgigantens hemsida samt Asus 4070 super.
Efter flera timmar är moderkortet slutsålt medans Asus 4070 super är helt bortplockat från rea-sidan. Jag misstänker att man inte haft något kort alls att sälja utan bara lockat.

För övrigt är det flera fel i tipsen på Mellandagsrea, utsatta priser på Sweclockers är inte detsamma när man trycker sig vidare, inte i närheten.

Tjenare Patrik,
Menar du från medlemstipsen? Eller menar du priserna i de sponsrade rutorna ovanför medlemstipsen?

Är det medlemstipsen så är det en kurerad lista ifrån Fyndtråden i forumet. Större risk att deals som tipsas om där hinner ta slut innan du har klickat in på dom. Tyvär finns ingen funktionalitet för att automatiskt ta bort deals som gått ut.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk

Jag skippar alla typer av stora reor av princip då jag tycker att konceptet bidrar till onödig överkonsumtion. Dessutom upplever jag att "fynden" sällan är markant bättre än ordinarie pris eller om man väger mot att köpa begagnat.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Nja. Det enda datorrelaterade jag vill köpa just är ett BF5 till ett bra pris så jag och grabben kan spela tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Tjenare Patrik,
Menar du från medlemstipsen? Eller menar du priserna i de sponsrade rutorna ovanför medlemstipsen?

Är det medlemstipsen så är det en kurerad lista ifrån Fyndtråden i forumet. Större risk att deals som tipsas om där hinner ta slut innan du har klickat in på dom. Tyvär finns ingen funktionalitet för att automatiskt ta bort deals som gått ut.

Hej Emil.

Det stämmer som du säger att det är medlemstipsen. Kanske något att ta med sig inför framtiden att kunna anmäla om det inte stämmer.

Visa signatur

P4 3.0 @ 3.5. 1024 DDR 3200 Twinmos. Geforce Gainward 6600GT 256DDR. SB X-Fi A400 Ljudkort. Western Digital Raptor 36.7 GB. Maxtor Diamondmax Plus 9 160 GB.

Permalänk
Medlem

Behöver en ny TV och lutar åt OLED.