Mellandagsrean är igång – dela dina bästa fynd!

Permalänk
Skrivet av underd0g76:

Behöver en ny TV och lutar åt OLED.

Du kommer inte att bli besviken av LG’s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag skippar alla typer av stora reor av princip då jag tycker att konceptet bidrar till onödig överkonsumtion. Dessutom upplever jag att "fynden" sällan är markant bättre än ordinarie pris eller om man väger mot att köpa begagnat.

Japp, kolla blocket/tradera innan köp... det är så man gör "fynd" på riktigt.

Permalänk
Medlem

Söker en budgetskärm.. någon som har tips? Gaming. 24-27 tum. Haft min nuvarande sedan 2015 så allt som köps kommer vara bättre haha!

Lite FPS spelas men numer är det mest football manager och andra mysiga spel som Baldurs Gate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar9:

Söker en budgetskärm.. någon som har tips? Gaming. 24-27 tum. Haft min nuvarande sedan 2015 så allt som köps kommer vara bättre haha!

Lite FPS spelas men numer är det mest football manager och andra mysiga spel som Baldurs Gate.

Är nära på att köpa denna!
https://www.datagrottan.se/aoc-gaming-25g3zm-bk-25-1920/cat-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Jag förstår inte riktigt folk som säljer saker på Tradera under Black Week. Priserna dras ner en hel del, för att sedan öka igen när rean är över. Nu är exempelvis begagnade Samsung 990 Pro 4 TB dyrare än de var nya under Black Week.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Väldigt dålig rea hitintills samtidigt som butiker skriver "samma pris som Black Friday". Blir knappast imponerad av det...

"Kommer du ihåg grejen du inte riktigt ville köpa siste rea? Nu har du en ny chans att tveka tills rean är slut!"

Skrivet av PatrikE:

Gick inte att lägga till varken ett Asus moderkort på Elgigantens hemsida samt Asus 4070 super.
Efter flera timmar är moderkortet slutsålt medans Asus 4070 super är helt bortplockat från rea-sidan. Jag misstänker att man inte haft något kort alls att sälja utan bara lockat.

För övrigt är det flera fel i tipsen på Mellandagsrea, utsatta priser på Sweclockers är inte detsamma när man trycker sig vidare, inte i närheten.

Nä, Felgiganten har verkligen blivit helt hopplösa på många sätt. Oklart om deras "nya effektiva sida" var del av problemet eller ej. Men de (eller servern själv) lägger fortfarande ofta upprepade gånger upp samma saker som inte finns. Och som enligt den dryga kundtjänsten heller inte funnits på länge, och att "Det borde man väl begripa!" när man undrar vad som hänt med beställningen. Ja det kanske blir frustrerade i längden att hantera den uppenbara mängden av sånt, men ändå inget bra bemötande att bli idiotförklarad för vad företaget klantar.

Samtidigt blev jag istället kontaktad av NetOnNets kundtjänst när deras erbjudande var slut, och fick ett bättre för samma.

Och inte för otack, men ändå, till och med enligt reklamen självserviceinriktade NON av alla ställen liksom..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Jag förstår inte riktigt folk som säljer saker på Tradera under Black Week. Priserna dras ner en hel del, för att sedan öka igen när rean är över. Nu är exempelvis begagnade Samsung 990 Pro 4 TB dyrare än de var nya under Black Week.

Bättre nu än att invänta avgiftshöjningen kanske?

Men annars är det en lite separat och unik marknad även annars. Både för säljare och köpare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Bättre nu än att invänta avgiftshöjningen kanske?

Men annars är det en lite separat och unik marknad även annars. Både för säljare och köpare.

Hade missat att det var en höjning på gång. Det kan förklara saken.

Ja, men nypriser påverkar alltid begagnatpriser tänker jag.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

För många pajaserbjudanden på ordinariepriser som är alldeles för höga, orkar inte. Lägg ner era tjatiga streams och sänk priserna istället.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

I många fall där jag köper nått på rea så kan jag sälja på Tradera eller Blocket med vinst om jag vill. Är inte allt som säljer billigt, vissa grejer säljer för mer än vad det kostar enligt prisjakt ordinarie så man får klia sig på huvudet ett par gånger i veckan iaf.

Permalänk
Medlem

Mitt fynd är...ingenting! Oslagbart pris och man slipper hänga i affärer, såväl fysiska som digitala.

Däremot så ska jag försöka ta mig iväg och provköra några, imo, sindyra elbilar. Blir kul.

Permalänk
Medlem

Var redo på att punga ut lite i ps store.. men såklart är inga av spelen av spelen man vill ha på bra reor. Sen så blev d inge rea alls på ps plus hellee...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Var redo på att punga ut lite i ps store.. men såklart är inga av spelen av spelen man vill ha på bra reor. Sen så blev d inge rea alls på ps plus hellee...

På Steam känns det som tvärtom.. ofta bra reor på precis de spelen jag vill ha vilket resulterar i en backlogg av rang.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Nu har RETAIL chansen att sänka alla priser till ATL (all time low)

Mellandagsrean, nu kör vi!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Egentligen "behöver jag inget" så jag jagar inte erbjudanden. Men snubblar jag över något så köper jag ofta något jag egentligen inte behöver

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

"Kommer du ihåg grejen du inte riktigt ville köpa siste rea? Nu har du en ny chans att tveka tills rean är slut!"

Förmodligen sålde produkten så pass bra till priset under BF att ÅF inte känner något behov av att sänka det ytterligare. Det är så ÅF brukar resonera kring priser

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Dock är det ju rätt vanligt att folk vill ha fantasipriser för begagnat (och tyvärr så köper vissa till fantasipriserna), speciellt på dessa sidorna. Det är väl därför det är lättare att få mer (för t.ex. datorprylar) på dom sidorna, där det är en större chans att vissa inte har koll. Om det ska vara värt att köpa begagnat så måste det ju vara betydligt billigare än att köpa nytt (under en rea), tycker jag iallafall.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att man handlar bara för det är rea, köper bara om det e något jag behöver eller tänkt köpa iaf.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD Ryzen™ 7 5800X | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-5 Plus
Phanteks Enthoo Pro Tempered Glass | Phanteks Glacier One 420D30
MOUNTAIN Everest Max | Glorious Mako Ultralight
Roccat Kone XP | Roccat Apuri Raw

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla som lägger upp medlemstips!

Men:
Tråkigt att så många som lägger tid och energi på att registrera fynd i fyndportalen,
sedan snubblar på mållinjen och väljer kategori "övrigt" trots att en lämplig kategori finns valbar.

Det gör dessvärre portalen onödigt svårläst...
(Under BlackMonth/week/Friday/cybermonday var den snudd på "oläsbar")

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Mitt fynd är...ingenting! Oslagbart pris och man slipper hänga i affärer, såväl fysiska som digitala.

Däremot så ska jag försöka ta mig iväg och provköra några, imo, sindyra elbilar. Blir kul.

Vad ska du köpa? Jag är i kvalet att byta bil.

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Varit rätt mediokra erbjudanden såväl under BF-tiden, som julkalendrarna, div streams och även nu mellandagsrean.

Inte många saker som varit så pass billiga att man kunde slå till även om man kanske inte tänkt sig det innan.
Inte heller sånt som man väntat på och kunde köpa om det kom på erbjudande.

Kommer det månne några fler drops från @Inet på torsdag?
Man kan ju drömma om ännu mer sänkt Xperia 1 VI eller t ex Avata 2 eller 2-4 TB Nvme-disk till riktigt bra pris, men det lär väl inte bli.

För övrigt går det att via Benify köpa presentkort och därmed få 5% rabatt på en del ställen, blir inte så mycket ändå.

"Dagens Fynd"-trådarna är uppskattade, de som tipsar gör det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Man hoppas ju alltid på fynd på någon premium platta/dator som Surface pro men sällan det är rea på dom.

Plastiga saker har jag fått nog av 😅

Normalt så är det ganska sällan som produkter från Microsoft och Apple reas ut enormt, men tyckte det var en rätt OK rea på Inet under BF gällande både Surface Pro och MacBook Pro (stream).

Beställde själv denna konfig från Inet:

1 x Microsoft Surface Pro Copilot+ OLED - Snapdrago 19 990kr
- På köpet till Microsoft Surface Pro Copilot+ OLED - Snapdragon X Elite | 16GB | 1TB

1 x Microsoft Surface Pro Type Cover Svart 0kr
-
SweClockersmedlem - Fri Frakt
Frakt:
0 kr
Summa (inkl. moms):
19 990 kr

Har du tur så kommer något liknande på mellandagsrean/januarirean (även om det inte alls är säkert). Värt att hålla utkik efter iaf.

Elbilsdiskussion - MOD
Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Permalänk
Medlem

både black week och mellandagsrean har ju varit kassa i år.. inte många höjdarerbjudanden.. enda som kan ha nått bra ibland är inet å deras drops

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Varit rätt mediokra erbjudanden såväl under BF-tiden, som julkalendrarna, div streams och även nu mellandagsrean.

Inte många saker som varit så pass billiga att man kunde slå till även om man kanske inte tänkt sig det innan.
Inte heller sånt som man väntat på och kunde köpa om det kom på erbjudande.

Kommer det månne några fler drops från @Inet på torsdag?
Man kan ju drömma om ännu mer sänkt Xperia 1 VI eller t ex Avata 2 eller 2-4 TB Nvme-disk till riktigt bra pris, men det lär väl inte bli.

För övrigt går det att via Benify köpa presentkort och därmed få 5% rabatt på en del ställen, blir inte så mycket ändå.

"Dagens Fynd"-trådarna är uppskattade, de som tipsar gör det bra.

I discord nämnde de att fokus inte skulle vara på drops imorgon. Ifall det betyder att det inte blir några drops eller att det bara blir färre vet jag ej, men är värt att ha i åtanke.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Dyker det upp något 750w guldagg ATX 3.1 för 599:- så slår jag nog till. Men det kommer inte ske. Tror jag köpt alla mina guldnätagg från 500-650w för runt 500 kr under diverse reor. Och då modeller ur välrenomerade serier. Kan tänka mig gå upp en hundring för 100w mer.

Men dagens prissättare tycker typ att man ska vara tacksam om man kan få ett för tusenlappen. Nej tack!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

De enda bra butikerna i år sett till priser (enligt mig) har varit Amazon och Inet. Inet framförallt vad gäller streamdrops. Amazon har å andra sidan många gånger låga ordinariepriser så när de väl sänker så blir det ofta all time low. T.ex. deras pris på PS5 nu under BF (Slim, disc edition för 5k). Ett exempel på låga ordinariepriser är Synologyprodukter som DS423+, trots vissa mycket små sänkningar från andra butiker så nådde ingen annan ordinariepriset hos Amazon. Sen all kattmat och hushållsprodukter man kunde köpa för extremt låga priser, bara där har jag sparat många tusenlappar genom att bunkra upp under black friday.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det där med elbilar avhandlas redan i andra trådar, så en fyrhjulig avstickare som riskerade köra mellandagsfyndsdiskussionen i diket har raderats.

- MOD

Visa signatur