Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Död subpixel Samsung G80

Slog till på en OLED-skärm nu när Samsung hade bra pris. Efter en liten snabb granskning har jag upptäckt en defekt pixel som syns mot röd och vit bakgrund. Hur vanligt är detta och anses det acceptabelt? I vardagligt användande märks den inte och jag skulle troligtvis kunna leva med det om det ansågs någorlunda vanligt. Jag har kört igenom en "manuell refresh" men problemet kvarstår. I den första bilden är den i pekaren och i den andra är den precis vänster om.

Permalänk
Medlem

Kan du leva med att den är där? Eller kommer det störa dig att bara veta om att den finns där och gömmer sig?
Jag hade aldrig accepterat en död pixel på en skärm för dom pengarna. Vet inte vad dealen var på, men den verkar kosta närmare 10k på amerikanska Samsung just nu.

Permalänk

hittade faktiskt samsungs egna pixelgaranti på webhallen

https://images.webhallen.com/files/samsung_pixelpolicy.pdf

dock inte hundra att samma gäller fortfarande (papper fron 2005) eller oled eller om det du uppvisar är över gränsen för "pixelgaranti" för enligt det är upp till 8 random placerade mörka trasiga pixlar ok eller 1 grupp om 2pixlar i samma område och nolltolerans mot cluser av 3+ trasiga pixlar på en 32".

så kan ju vara värt att höra av sig iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows