Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Då var det dags för lite mer filmer (och en konsert och en säsong av en tv-serie) igen. Hittade Boardwalk Empire säsong 4 för 59:- hos Kvarnvideo, men saknar fortfarande två säsonger (3 och 5) för att serien ska bli komplett. Är sjukt svårt att få tag på, till vettigt pris iallafall, (i Sverige) just nu.
https://i.imgur.com/UyAlA3j.jpg

10 Cloverfield Lane är underskattad.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Då antalet strumpor minskat rejält de senaste månaderna pga hål då jag hat dem ett gäng år blev jag tvungen att köpa nya. Hittade detta 30-pack på Amazon för 400 kronor. Visst inga kvalitetsstrumpor kanske men betydligt bättre än inga alls. De gamla var inga dyra heller och höll i flera år så tror detta kommer bli kalas.

<Uppladdad bildlänk>

länk? <3

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumserik:

länk? <3

https://www.amazon.se/dp/B07TCHCMFC?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

10 Cloverfield Lane är underskattad.

Har inte sett den än, men det återstår att se. Jag har sett en trailer för den och tyckte den såg lovande ut utifrån den.

Permalänk
Medlem

Lite fika.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev nya lurar. Corsair virtuoso xt.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem

Samsung DeX station, och en vecka innan dess ca, en Samsung S24 Ultra 12/256

Det roliga var att med dockan jag har, så kan min Tab S8 Ultra outputa WQHD (2560x1440) på extern display via HDMI, medans S24U endast kan outputa FHD. Vilket är bisarrt med tanke på att det är nästan 2 år nyare hårdvara. Det går att få upp till 4K med Good Lock appen, men då får man en hemsk input latency.

Förklaringen till att S24U inte kan outputa WQHD med tredjepartsdock skulle ju kunna vara att den bara är whitelistad att stöda detta med Samsungs egna tillbehör, har läst en del andra som misstänker att det är så. Eller så är det skillnad från docka till docka.

Men kom över en DeX station för 250 på Tradera, inkl frakt och köparskydd blev det 314kr. Nu kan jag köra DeX native i WQHD Den är ganska snygg också och har en inbyggd liten kylfläkt, plus att den har 2x USB-A och 1st ethernet, visserligen bara 100mbit men den har några år på nacken . Det går att koppla in extern hdd också vilket jag måste testa någon gång, antar att jag måste öka på laddeffekten då bara, jag kör lägsta effekt som standard annars.

Ska lösa sladden snyggare, bara testinkopplat nu.

Ruggigt nöjd med både telefonen och DeX station. Den här telefonen växer på mig och är nog fasen den bästa jag haft, mkt bra batteritid bl.a. Och den är snabb i DeX, inget går trögt eller segt. Måste komma igång med lite spel på den bara

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

DeX och liknande lösningar borde bli standard på många arbetsplatser inom en relativt snar framtid, tänker jag. Alltid förvånad över hur bra det redan funkar. När jag åker på semester får datorn nu mera stanna hemma. Kör min Galaxy Tab mot valfri TV istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

DeX och liknande lösningar borde bli standard på många arbetsplatser inom en relativt snar framtid, tänker jag. Alltid förvånad över hur bra det redan funkar. När jag åker på semester får datorn nu mera stanna hemma. Kör min Galaxy Tab mot valfri TV istället.

Jag kan vara beredd att hålla med dig där, iallafall på sådana arbetsplatser där man jobbar i huvudsak mot t.ex Citrix eller webben så skulle jag säga att det är helt optimalt. Mer portabilitet än så går inte att få. Men sen är ju frågan hur pass ekonomiskt det skulle vara för en arbetsgivare, slippa köpa en laptop till den anställda men istället behöva punga ut en del för en telefon i S-klassen åtminstone, jämfört med någon billig ur A-serien men en laptop också. Aja, det tål att tänkas på

Men för de som jobbar i huvudsak via webben eller via citrix så går det inte att få det mer portabelt än såhär Och lite billigare borde det nog ändå bli om jag tänker på det, större företag kan nog få lite schysstare avtal.

Men jag tycker det en jäkla bra grej faktiskt och det funkar riktigt bra. Jag har nog experimenterat med det i en 4-5 år nu åtminstone, och miljön fungerar bra, sen är ju vissa appar lite si och så fortfarande, men det är sällsynt att jag stöter på något som inte fungerar som det ska eller som går att lösa. Grymt skönt att slänga i telefonen i dockan nu när man vill ha lite större bild och slösurfa i soffan med mus och tangentbord. Sen har ju Tab S8 Ultran det native, så där slänger man också igång det ibland.

Men jag läser att google är på G att utveckla en desktop miljö nu också för Android, så frågan är vad som händer med DeX då. Bäst får stanna hoppas jag

Vi är nog inte jättemånga som använder DeX regelbundet men jag hoppas att man fortsatt kommer få se bra desktopmiljöer i telefonerna

Tillägg för tydlighet.
Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Fick bli en kompressor med tillbehör! 🌬️

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Ny musmatta. Det ska bli kul att testa glas. 🙂

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Ett phanteks NV9 som mådde lite sådär efter fraktning.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Jag fick tag på en Comviq Mystery Box.
Nu är antagligen min tur förbrukad i cirka 10 år eller något.

Innehållet är:

Galaxy S25 Ultra 1TB
Galaxy Watch Ultra
Galaxy Buds3 Pro
Galaxy Tab S10 Ultra

<Uppladdad bildlänk>

Vad kostade mysteryboxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av §2:

Vad kostade mysteryboxen?

Standard erbjudandet var totalt 649kr/mån i 36 månader. 24 månader var iaf 591kr/mån för själva mobilen/boxen + abonnemangets kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Fick bli en kompressor med tillbehör! 🌬️

<Uppladdad bildlänk>

Vad ska den användas till?

Permalänk
Medlem

Vart lite smått besatt av Ghost förra året (lyssnade dem 2415 ggr enligt last.fm) så skaffade lite väggdekorationer

Hela hörnan
Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad ska den användas till?

Framförallt pumpa däck! Inte tänkt använda den till renblåsning av elektronik då den är oljesmord om det är varför du undrar

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Onödigt men vad gör man inte för att fylla tomrummet när man inte vill köra 4 stickor ram

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

S25 Ultra

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Har blivit lite köp av fiskegrejer det senaste iaf.
Plano-lådorna är köpta på marketplace, resterande på Olssons Fiske och Sportfiskeprylar.
Nu ska jag bara fixa ett nytt gäddspö och en ny fiskeväska också.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle uppdatera min "makro rigg" med den nya kameran, så jag gick från detta (med min gamla Fuji X-E3):

Till detta (med OM-1 Mark ii), med en så kallad "Macro Diffuser" som jag köpte från Trick Bits:

En aning smidigare och bättre ljusformare för ändamålet

Visa signatur

Min fotosida

LT: MacBook Pro 14" 16/512
WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15

Permalänk
Musikälskare

En av dom bästa LGA775 prollarna, kände inte det var värt att lägga 4K på Ebay for en QX9770, kan klocka istället

Q9650

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet, inte billigt men ändå nöjd med att jag fick tag i ett. Väldans vad korten gick åt fort! Att köra på igpu är segt.

Permalänk
Medlem

Ny mobil med tillbehör, Samsung S25 Ultra med Buds 3 Pro och ett skal.

Permalänk
Medlem

Blev ett par nya pussel i egen köpt julklapp/födelsedagspresent:

Två Bruegels (Hunters in the Snow & Fall of the Rebel Angels), samt en Thomas Cole, och ett random 500 bitars.

Permalänk
Medlem

Philips Evnia 34m2c6500. Faktiskt lite mysigt med Ambilight i vintermörkret.

Permalänk
Medlem

Fick precis leverans! 🤩🥳

Permalänk
Medlem

Likt några andra här i tråden så trillade det in lite prylar från Samsung under dagen

Permalänk
Medlem

Var inga problem att knipa ett!

Permalänk
Medlem

Ett stycke Weber

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------