Alla fyndtips från mellandagsrean

Presentkort TV4 play+sport på blocket, vad är haken?

Permalänk
Medlem

Presentkort TV4 play+sport på blocket, vad är haken?

Under en längre tid på blocket har jag sett dessa ploppa upp med jämna mellanrum.

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/tv4_play_och_sport...

Alltid samma säljare, Miss S.

Hur går det till? Hur kan personer komma över dylika paket att nästan skänka bort jämfört med ord.pris? Så pass många också? Vi pratar minst tiotalet sålda bara under 2024 då jag bevakar på blocket, ordet presentkort. Jobbar man på TV4 och får koder varje vecka att dela ut? Är genuint nyfiken.

Rubrik förtydligad enl. §3.1 // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Under en längre tid på blocket har jag sett dessa ploppa upp med jämna mellanrum.

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/tv4_play_och_sport...

Alltid samma säljare, Miss S.

Hur går det till? Hur kan personer komma över dylika paket att nästan skänka bort jämfört med ord.pris? Så pass många också? Vi pratar minst tiotalet sålda bara under 2024 då jag bevakar på blocket, ordet presentkort. Jobbar man på TV4 och får koder varje vecka att dela ut? Är genuint nyfiken.

Du har aldrig funderat på om det är en scam?
Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Du har aldrig funderat på om det är en scam?
Låter det för bra för att vara sant så är det oftast det också.

Nej, då hade väl säljaren varit blockerad från blocket för länge sen? Samtidigt förstår jag såklart att det inte är 100% ärligt.

Permalänk

Jag köpte ett sådant för ca 3 månader sen och det funkar galant fortfarande, dras 0kr/mån. Det är en vinst från Marabou som säljes. Med det sagt så kan såklart enskilde individ luras som med allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpangoeselite:

Jag köpte ett sådant för ca 3 månader sen och det funkar galant fortfarande, dras 0kr/mån. Det är en vinst från Marabou som säljes. Med det sagt så kan såklart enskilde individ luras som med allt annat.

Aha.. var tvungen att googla lite och läste reglerna nu.

Antar att " Miss S " har registrerat sig med 40-50 olika e-posts och vunnit en massa i jakt på pengar.
Man behövde bara uppge ålder, e-post och ett EAN nummer.

https://movienight.marabou.se/regler-villkor

Tävlingsperioden är 22/7-31/12 2024. Vid deltagande i tävlingen godkänner du dessa tävlingsregler.

Du deltar genom att fylla i tävlingsformuläret på movienight.marabou.se. Ange din ålder, epostadress och giltigt EAN nummer. Vid eventuell vinst fyller du i dina övriga kontaktuppgifter.

Varje deltagare kan tävla 2 gånger per dag och max 10 gånger totalt under tävlingsperioden. Men har endast rätt till att vinna en gång. Vinnare dras slumpmässigt.

Du kan vinna:

1 av totalt 150 st Helårsabonnemang på TV4 Play Sport Total utan reklam (Värde 7 188 SEK)

1 av totalt 100 st Halvårsabonnemang på TV4 Play Sport Total utan reklam (Värde ca 3 594 SEK)

" Men har endast rätt till att vinna en gång. "
Detta är ju inget " Miss S " tagit till sig, lol.