Priseffektivt inbyggt ljud!

Permalänk
Medlem

Priseffektivt inbyggt ljud!

Hej alla medlemmar!

Sitter och försöker hitta ett effektivt men billigt sätt att få högtalare (inbyggda) kopplade till Google home så man kan be Google spela musik i "barnrum" t.ex. 😅

Kan såklart hitta högtalare men inte nått enkelt sätt att få "smart" function. Obs, behöver alltså inte kunna prata med högtalarna utan detta styrs från andra Google enheter.

Tack för tips å råd! 😊

Permalänk
Medlem

Har högtalarna blåtand eller om dom har stöd för Google Home så öppnar du Google Home-appen och ställer in din enhet på att använda högtalarna som standard vid uppspelning av musik.

Menar du något annat får du förtydliga lite. T.ex. vad du menar med "inbyggda" högtalare och hur och till vad dom är kopplade.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Har högtalarna blåtand eller om dom har stöd för Google Home så öppnar du Google Home-appen och ställer in din enhet på att använda högtalarna som standard vid uppspelning av musik.

Menar du något annat får du förtydliga lite. T.ex. vad du menar med "inbyggda" högtalare och hur och till vad dom är kopplade.

Jag menar att jag skall bygga in dem i väggen, sorry för otydlighet. Högtalarna är enbart just built in speakers så den behöver kopplas till något för att spela musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Froojd92:

Jag menar att jag skall bygga in dem i väggen, sorry för otydlighet. Högtalarna är enbart just built in speakers så den behöver kopplas till något för att spela musik.

Ja, då behöver du en förstärkare. I princip alla förstärkare har väl stöd för i alla fall Spotify Connect idag, hoppas jag? Men förstärkare är inte riktigt min grej, så andra får hjälpa dig vidare.

Lycka till!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

En Wiim amp kanske, går att lägga till i Google Home
https://www.wiimhome.com/wiimamp/overview