Tävla och vinn värstingdator!

Disney Plus får stöd för HDR 10 Plus

Permalänk
Melding Plague

Disney Plus får stöd för HDR 10 Plus

Följer Apple, Amazon och Paramount med stöd för Dolby Vision-konkurrenten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Japp får upp HDR nu på min LG på Welcome to Chippendales.
Kan inte hitta någon inställning för att få tillbaka DV..?

Permalänk
Medlem

Prime Video har inte stöd för Dolby Vision utan att betala extra för en tilläggstjänst, som inte är tillgänglig i Sverige.

Permalänk
Medlem

Disney lång gån here!!

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Prime Video har inte stöd för Dolby Vision utan att betala extra för en tilläggstjänst, som inte är tillgänglig i Sverige.

Har Hdr för 59 kr i månaden, är det någon skillnad mot Dolby vision?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Disney Plus. Den där skit tjänsten skulle jag vilja uttrycka mig endel om men de skulle enda inte visas hära då moderatorn skulle ta bort meddelandet. Feministiskt j.. skit tjänst Disney Plus

Permalänk
Medlem

Jag han förstått den tekniska skillnaden mellan DV och HDR10 (att färgpaletten kan ändras under speltiden), men gör det någon markant skillnad i möjligheter att ge en bra upplevelse?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att begripa vad streaming-tjänster har med TVns HDR-standard att göra. Om videon kommer med ett annat pixel-format borde det väl vara upp till uppspelaren eller operativsystemet att konvertera? Precis som video normalt är lagrat i någon slags enkodad YUV-format, men konverteras till RGB när de ska visas på en skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Har inte Prime haft DV innan? Har helt för mig det ...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||