Permalänk
Medlem
Skrivet av prklinteractive:

Är alldeles för snål för att betala flera tusenlappar på en kontorsstol, så jag kör en sliten gammal köksstol istället.

Bild för inspiration.

<Uppladdad bildlänk>

Samma här, men inte lika lyxig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Väldigt sugen på en sån här! Hade också velat hittat ett demoex eller begagnad, för de kostar sate

Ja, håll utkik efter en begagnad till vettigt pris. Se till att du vet hur äldre och nyare ser ut så du inte betalar överpris för en väldigt gammal bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Vad kör ni för stolar? Jag har en hatkärlek för gamingstolar. Hade en vid gamingstol som var ganska skön att sitta i men sitter just nu på en gammal kinnarps från 90-talet för den rätta vintage-känslan. Axlarna gör ont och kan ramla av när som helst. Enda bra funktionen är att det finns en liten pump man kan pumpa upp svanken med. Det gör ingen skillnad för ergonomin snarare blir det värre men det är skönt att ha något att få ut frustrationen över att man sitter så illa.

Vad tror ni om denna?
https://www.ajprodukter.se/kontor-konferens/sittmobler/kontor...

Suttit i en uppsjö av stolar genom åren. All från dyra kontorsstolar a la kinnarp till ikea varianter. Har verkligen gillar kinnarp men slog till på en Herman Miller embrace nu under black Friday. Det är verkligen stor, stor skillnad. Nu tycker jag nästan att mina nya stol är för skön att sitta i. Saknar dock nackstöd. Det skall finnas en tredjepartslösning till det som jr får titta lite närmare på.

Permalänk
Medlem

En Kinnarp model okänd bättre begagnad. Gott om utrymme för mig att snurra runt i den då jag byter ställning på hur jag sitter ofta. Skulle dock vilja ha en stol som gått att luta bakåt mer än vad min gör.

Har haft tanken på att göra som bror och ta en bilstol och bygga ett underrede till den och ha som datorstol. Är det möjligt att fix så att sätesvärmen funkar med typ usb kabel?

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Kör en pinnstol jag ärvt av mormor.

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Medlem

Kinnarps 5000, inköpt begagnad långt tillbaka. Lite sliten men sitter bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Hade en Ikea Markus i över tio år säkert, fortfarande nästan som ny. Förstår inte alls vad folk sysslar med som har sönder en på något år... Numera går den som gäststol.

I vart fall var det dags för en uppgradering och har nu en Secretlabs Titan. Rejält bekvämare att sitta i även om dynan är mycket styvare än Markusen, men jag känner att det är mycket bättre för hållningen och komforten.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kör en EA219 by Vitra - köpt begagnad, säkerligen en kopia. Inte överdrivet skön, good enough. Primärt att den är trevlig att kolla på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kör en Kinnarps 9000 just nu, brukar göra sönder 1-2 stolar om året, ibland mer.
Hela förrådet är fyllt med reserv-stolar ifall det skulle ske.
Borde svetsa ihop en egen stol som håller men har varken tid eller pengar.

Hur lyckas du med det? En Kinnarps håller lätt i 10-20 år!

Jag har en Kinnarps 8000 som jag är väldigt nöjd med. Har dock fått en reva på ena armstödet.

Kan tipsa om Rekomo som säljer arbetsstolar till lite bättre pris än nytt. Bättre att återbruka kvalitet än att köpa nytt skräp som faktiskt rätt många gamingstolar är.

Rekomo har även andra möbler från offentliga verksamheter och företag som bytt ut sina väl fungerade möbler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur lyckas du med det? En Kinnarps håller lätt i 10-20 år!

Jag har en Kinnarps 8000 som jag är väldigt nöjd med. Har dock fått en reva på ena armstödet.

Kan tipsa om Rekomo som säljer arbetsstolar till lite bättre pris än nytt. Bättre att återbruka kvalitet än att köpa nytt skräp som faktiskt rätt många gamingstolar är.

Rekomo har även andra möbler från offentliga verksamheter och företag som bytt ut sina väl fungerade möbler.

Yes, köpt mitt bord och några stolar från Rekomo i Göteborg, bra grejor!
Jag antar att jag är en aggressiv och överviktig sittare helt enkelt. Har väl gjort sönder 20+ stolar vid det här laget.

Men det är inget stort problem, man har ju ett system med 2-3 stolar i back up hela tiden i förrådet. Och så köper man nya då och då när man har ekonomin. Blir ofta begagnade Kinnarps.

Permalänk
Medlem

IKEA Markus är king. Jag har tagit av armstöden, har aldrig förstått behovet av dem. Man sitter väl med armbågarna på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Skönheten.

Skrivet av Yeah:

Kör en pinnstol jag ärvt av mormor.

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Medlem

Malmstolen!

Aldrig ont i rygg eller röven

Visa signatur

AMD5600x | MSI GamingXTrio 3080 10GB | Oculus Rift

Permalänk
Medlem

En 15 år gammal 600kr ikea stol som ser rätt sliten ut men fortfarande fungerar och är skön. Mina kollegor tyckte den var ful så jag fick en gaming stol i födelsedagspresent en gång men den höll ett år, sen säckade hela underredet ihop, sen dess är ikea stolen tillbaka.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Sitter nog på en högre häst en de flesta...
https://www.dpj.se/ergonomiska-kontorsstolar/4830-malmstolen-...

Once you go Kinnarps eller Malmstolen / liknande går man inte tillbaka 🙈

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Tomasis:

Malmstolen!

Aldrig ont i rygg eller röven

ÄNTLIGEN! En allierad!! ⚔️

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har en Refine på kontoret och kör Secretlabs Omega hemma. Skulle säga att Omega har mer bekväma kuddar och då den inte är lika bred som Refine passar den mig bättre. Gillar dock ländryggsstöd och inbyggda nackstödet på Refine. Det jag inte gillar är att armstöden inte är låsta och glider fram och tillbaka utan större ansträngning. Finns typ risk att man "snubblar" om man lutar sig mot dem.

Sitter numera också i en Refine som jag vann här... Min rygg och framförallt min musarm tackar så mycket.

Den är skön och det var ju en väldigt flott "unboxing" för att vara en stol måste jag säga. Armstöden kunde varit lite styvare ja!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Sitter på en trästol inköpt på öppenhand för 50kr

Permalänk
Medlem

Haha, jag sitter faktiskt i en sådan sedan ett halvår tillbaka.

Köpte en skiva 1,5cm tjock som jag sågat ut för att kunna sitta i den samtidigt som den ligger över armstöden.

5/5 helt klart.

Har inte fått känt av ryggen än, då sitter jag ändå i den både arbetstid och fritid. Ca 8-12h per dag under vardagar.

Enda nackdelen är att musen glider ner i knät emellanåt när jag skriver

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk

Hemma: IKEA Alrik, ingen tror att den är bekväm förrän de testat ett par minuter!

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

stor recliner med ett custom vinklat bord över armarna på fåtöljen för skärm, tangentbord/mus.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Köpte för några år sedan, helt suverän.

Tjejen fick sin för någon månad sen, också helnöjd.

Den kan upplevas lite stel och hård i början men ryggen tackar dig över tid.

Visa signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C4 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jobbar hemifrån och tröttnade på stolar som slits ut med några års mellanrum, skaffade i fjol en KAB Executive och gissar att det är den sista stolen jag äger om inte nåt oförutsett händer.https://www.sono.se/media/mf_webp/png/media/catalog/product/cache/9613617b2f994a5da2b3fc04cb92bcde/4/9/495478_1.webp

har haft en sån på jobbet sen 2018 man är ju liten sugen att ta hem en likadan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tog en chans på Ikea sist jag var där och köpte en "Löparbana". Väldigt stabil och skön faktiskt, lite hårdare än vad som är vanligt vilket är perfekt för mig och min rygg. Inget att klaga på för 1295 kr. Åtta timmars spelsession var inga problem alls häromdagen.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk

KAB Executive.
Inget kommer i närheten för mig. Priset är motsatsen till billigt, men det tjänar man in på en stol som håller i decennier.
https://www.kabseating.com/images/content/office-product-slid...

Permalänk
Medlem

Har en 5-6 år gammal DXrazer gamingstol som "kontorsstol" mycket nöjd, dock lätt ombyggt efter som gasfjädern ibland fick för sig att i små små steg sänka stolen helt själv.
Bra när man jobbar natt och behöver en kort "paus" - går att fälla nästan ner till helt horisontell

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Använder Noblechairs HERO Real Leather Black

https://www.inet.se/produkt/6608378/noblechairs-hero-akta-lad...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg