Permalänk

Nytt moderkort och Windows strul

Hej! Har bytt moderkort och allting verkade funka jätte bra till en början. När jag startade upp datorn så kom jag in i windows 11 utan problem ( ej ny installation ) utan den befintliga som fanns på hårddisken. Nu till problemet, jag tillåts inte installera några program som typ steam eller discord m.m..Däremot godnänner den alla windows update uppdateringar. Efter ett tag tänkte jag att jag formatetar hårddisken och installerar om windows men nej det går inte. Jag tillåts inte komma in i själva boot menyn till windows, har testat att gå via återställningen i själva windows men den kommer aldrig igång. Startar om sen står det "unable to reset pc " vad gör jag och hur ser alternativen ut? Jag är fullt medveten så här i efterhand om att jag skulle ha haft en windows 11 i en usb och installerat i samband med att jag drog igång datorn. Det är första gången jag gör en sån här omfattande uppgradering så jag hade inte koll på den här biten. Hoppas ni kan hjälpa mig.

Tacksam för alla typs

Mvh

Visa signatur

Må ditt kaffe vara starkt och din dag vara produktiv!

Permalänk
Medlem

huh, vad är det som inte låter dig installare program? Vad händer när du försöker? Och hur kan du inte formatera och installera om Windows? Omöjligt att det inte fungerar såvida du inte har defekt disk.

Du kan ju fortfarande ladda ner windows till usb och installera om därifrån, ifall den installerade windows är så korrupt att du inte kan ominstallera genom det.

Jag har bytt moderkort & cpu flera gånger utan att behöva göra något med windows 10, sen kanske 11 är värre...