Vart hittar man serienummer på en BeQuiet Dark Rock Pro 4?

Permalänk
Medlem

Vart hittar man serienummer på en BeQuiet Dark Rock Pro 4?

Kontaktad Inet idag om en AM5 monteringskit som tydligen inte hade följt med BeQuiet Dark Rock Pro 4? men då säger dom att man måste veta vad serienummeret för kylaren är för att dom ska ska kunna beställa in dalerna som saknas? Så är det någon har som vet hur vart på kylaren man hittar detta?

Tydligen var inte numret på förpackning under stäckkoden tillräckligt som jag trodde var serienummret.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Kontaktad Inet idag om en AM5 monteringskit som tydligen inte hade följt med BeQuiet Dark Rock Pro 4? men då säger dom att man måste veta vad serienummeret för kylaren är för att dom ska ska kunna beställa in dalerna som saknas? Så är det någon har som vet hur vart på kylaren man hittar detta?

Tydligen var inte numret på förpackning under stäckkoden tillräckligt som jag trodde var serienummret.

koden under sträckkoden är inte serienummret utan nummret man får ut när man scannar streckkoden som sen i butiken är kopplad till en viss produkts artickelnummer.
Men det bör stå nånstans på kartongen brukar vara märkt t.ex. Serial no: eller S/n: eller något liknande.

tror inte det står nånstans på själva kylaren.

troligen har din kartong en klisterlapp liknande denna nånstans på kartongen med serienummret iom att det är unikt för just den kylare du fått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

koden under sträckkoden är inte serienummret utan nummret man får ut när man scannar streckkoden som sen i butiken är kopplad till en viss produkts artickelnummer.
Men det bör stå nånstans på kartongen brukar vara märkt t.ex. Serial no: eller S/n: eller något liknande.

tror inte det står nånstans på själva kylaren.

troligen har din kartong en klisterlapp liknande denna nånstans på kartongen med serienummret iom att det är unikt för just din kylare du fått.
https://www.overclockersclub.com/vimages/be_quiet_dark_rock_pro_3/2.jpg

Inget klistermärke på kartongen förutom sträck koden betyder detta att det kört för min del även fast inet det stog AM5 monteringskitet skulle ingå?

Verkar som jag har fått kylare som tillverkad innan AM5 eftersom att det inte står AM5 någonstans på hela kartongen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Inget klistermärke på kartongen förutom sträck koden betyder detta att det kört för min del även fast inet det stog AM5 monteringskitet skulle ingå?

Verkar som jag har fått kylare som tillverkad innan AM5 eftersom att det inte står AM5 någonstans på hela kartongen.

Så länge den har ett AM4 monteringskit så är det bara att använda den till ditt AM5 moderkort, då monteringen är den samma.

Alternativt kontakta BeQuiet själva på deras hemsida, då det ser ut att de bara vill ha serienummer om man frågar om Nätaggregat eller Chassin.

Permalänk
Skrivet av Felixark:

kontakta säljaren som sålde den till dig är den såld specad med AM5 kit men levererar en äldre variant utan det så är ju reklamation aktuellt om de inte kan eftersända ett AM5 kit.

säker på att det inte har AM5 kit? vill minnas att AM4/AM5 kör samma kit bara olika höjder på distanserna du ska använda så kan vara så att det bara är märkt AM4 men du får med distanser med olika höjd i en liten påse för att montera det på AM5.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

säker på att det inte har AM5 kit? vill minnas att AM4/AM5 kör samma kit bara olika höjder på distanserna du ska använda så kan vara så att det bara är märkt AM4 men du får med distanser med olika höjd i en liten påse för att montera det på AM5.

Enligt manualen för den kylaren så verkar det vara Intel som har olika höjd på distanserna, medans för AMD är det samma. Så har man AM4 monteringsmaterialet så är det bara att köra.

https://www.bequiet.com/admin/ImageServer.php?ID=2a31fa44314@...

Permalänk
Skrivet av loefet:

Enligt manualen för den kylaren så verkar det vara Intel som har olika höjd på distanserna, medans för AMD är det samma. Så har man AM4 monteringsmaterialet så är det bara att köra.

https://www.bequiet.com/admin/ImageServer.php?ID=2a31fa44314@...

tillomed ja då är det ju bara att sätta på am4 kitet rakt upp å ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kontakta säljaren som sålde den till dig är den såld specad med AM5 kit men levererar en äldre variant utan det så är ju reklamation aktuellt om de inte kan eftersända ett AM5 kit.

Har kontaktad inet och dom säger att dom inte kan beställa in "reserv delar" utan serienummret. Som jag har förstört det så har jag retur godkänned men det hjälper ju inte mig har kylaren isatt i datorn och behöver ju fungerade dator. Vill helst bara ha monteringskitet tills jag ska uppgradera till AM5 inom kort.

Kan kolla om jag har dom andra distanserna men med tanke på att det inte står AM5 någon stans på förpackningen eller i manualen så tvekar jag på det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X

Permalänk
Medlem

Hittade dessa i kartongen är de för AM5? Annars så fans det bara en annan påse kvar men den stog det ju intel 17xx/18xx på.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hittade dessa i kartongen är de för AM5? Annars så fans det bara en annan påse kvar men den stog det ju intel 17xx/18xx på.

<Uppladdad bildlänk>

Använder du kylaren i datorn du har nu (den som står i din signatur) så sitter delarna där.

Den ser ut som någon Intel monteringsdel enligt manualen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Använder du kylaren i datorn du har nu (den som står i din signatur) så sitter delarna där.

Den ser ut som någon Intel monteringsdel enligt manualen.

Det är väl olika monteringskit för AM5 och AM4 sitter ju på en AM4 platform så kan väl inte stämma?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det är väl olika monteringskit för AM5 och AM4 sitter ju på en AM4 platform så kan väl inte stämma?

Nej, de använder exakt samma, det är i alla fall det som står i manualen för din kylare (men uppdaterad för AM5) som jag länkade ovan:

Urklippt ur manualen

AMD: AM5/AM4
Hade de varit olika så hade de haft två sektioner som refererar de olika monteringstillbehören för varje sockel, precis som de gör för alla olika Intelsocklar i manualen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Nej, de använder exakt samma, det är i alla fall det som står i manualen för din kylare (men uppdaterad för AM5) som jag länkade ovan:
Urklippt ur manualen
<Uppladdad bildlänk>
AMD: AM5/AM4
Hade de varit olika så hade de haft två sektioner som refererar de olika monteringstillbehören för varje sockel, precis som de gör för alla olika Intelsocklar i manualen.

Då vet jag har alltid trott att det var olika 👍

Frågan är varför Inet inte bara sa detta direkt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Då vet jag har alltid trott att det var olika 👍

Frågan är varför Inet inte bara sa detta direkt.

De kunde ha gjort det, eller i alla fall krävt olika distanser, men valde att göra värmespridaren tjockare istället. Vilket gjorde att kylningen inte blev så bra som den kunde. Men ändå bra av AMD att behålla befintligt system istället för att byta hela tiden... Intel...

Det är en bra fråga.