Kan inte logga in på Windows 11

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Windows 11

Hej,

När datorn går in i strömsparläge och jag försöker starta den igen för att logga in, visas inte inloggningssidan.
Istället kommer bara en bakgrundsbild upp.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Datorn: Modellnamn: SF314-71-77W5 med Windows 11 Pro

Permalänk
Officiell jultomte

Lyckas du ta dig till inloggningsskärmen om du gör Ctrl+Alt+Delete?
Har du Chrome installerat?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Kan du da en bild hur det ser ut?

Men oftast räker det med att klicka på bilden eller någon valfri tagent så kommer rutan för lösenord upp.

Det kan vara så så att windows helo eller fingeravtryck om datorn har det. Så kan de ligga före och man måste testa några gånger med det först innan möjlighet till pin/lösenord kommer upp.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vild spekulation: har du fler än 1 skärm ansluten till datorn? Den skärm du fokuserar på, är kanske inte den primära?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Lyckas du ta dig till inloggningsskärmen om du gör Ctrl+Alt+Delete?
Har du Chrome installerat?

Nej det går inte vad jag än trycker på, bara när jag startar om datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Kan du da en bild hur det ser ut?

Men oftast räker det med att klicka på bilden eller någon valfri tagent så kommer rutan för lösenord upp.

Det kan vara så så att windows helo eller fingeravtryck om datorn har det. Så kan de ligga före och man måste testa några gånger med det först innan möjlighet till pin/lösenord kommer upp.

Ska posta en bild senare när jag kommer hem, på jobbet nu. Jag har fingeravtryck aktiverat på datorn så kanske kan vara nånting med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vild spekulation: har du fler än 1 skärm ansluten till datorn? Den skärm du fokuserar på, är kanske inte den primära?

Nej har ingen annan skärm inkopplat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trepqa89:

Ska posta en bild senare när jag kommer hem, på jobbet nu. Jag har fingeravtryck aktiverat på datorn så kanske kan vara nånting med det.

Ja då är det nog fingeravtryck som "är ivägen".
Har du ett öga som kollar högst upp i mitten på skärmen?

Jag har fingeravtryck på min skoldator och jag kan inte välja/får inte möjlighet att slå in pinkod förs än tre misslyckade försök på fingeravtryck läsaren först.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.