SweClockers klassiska musmattor återvänder!

Teamspeak server settings?

Permalänk

Teamspeak server settings?

Vet inte om denna skulle ligga under spel eller server men hoppas de blir rätt nu.

Jag har kört teamspeak ett par år, av olika anledningar som vi inte behöver gå in på. Tips eller "krav" om att köra Discord istället undanbedes vänligt men bestämt

Så ja har kört teamspeak servern as default ett par år och vi börjar bli lite pers nu så hade varit kul att få till detta med rank system och liknande, regler för kanaler, bottar/tillägg m.m. Men då ja hittar dåligt med info söker ja nu hjälp eller om nån har koll på en bra guide för inställningar så länka gärna

Oerhört tacksam för hjälp

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 33Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk
Medlem

Vill inleda med att säga följande: äntligen läser jag fler som bojkottar Discord! Min Mumble-server ekar dock tomt

Discord är tyvärr världsledande inom VoIP och allt som hör det till. Intresset för TeamSpeak, Mumble och Ventrilo har tyvärr svalnat sen 2016, då skiten lanserades. Utan att själv söka runt, utan bara går efter det du skrev, så antar jag att det är på grund av det - för lite intresse.

Gjorde dock en snabb sökning. Har du kikat på TSN Ranksystem? Det är det enda som hittades när jag sökte efter "teamspeak rank" utan dubbelfnuttar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Vill inleda med att säga följande: äntligen läser jag fler som bojkottar Discord! Min Mumble-server ekar dock tomt

Discord är tyvärr världsledande inom VoIP och allt som hör det till. Intresset för TeamSpeak, Mumble och Ventrilo har tyvärr svalnat sen 2016, då skiten lanserades. Utan att själv söka runt, utan bara går efter det du skrev, så antar jag att det är på grund av det - för lite intresse.

Gjorde dock en snabb sökning. Har du kikat på TSN Ranksystem? Det är det enda som hittades när jag sökte efter "teamspeak rank" utan dubbelfnuttar.

Skönt att de inte bara är jag 😂
Bara att höra skillnaden på ljudkvalité i teamspeak vs discord borde få folk att byta!

Jag har kikat på de och precis installerat, har lite settings kvar som ja får lösa så får vi se om de är något att ha. Men oklart om de är vad ja söker, verkar ge högre rank ju mer du är aktiv/online och ger bara tillgång till fler kanaler, och de finns ju redan inbyggt i TS? Tack för tipset iaf 🙂

Visa signatur

GAMING W11 R5 5600G 6x3.9GHz RTX 3060 16Gb@3600MHz NVMe 500Gb
LAGRING unRaid 33Tb Storage, 1Tbx2 Cache, 32GB@2133MHz, R7 1800x 8x3.6GHz
Misc Proxmox 2x250Gb Raidz-1 GTX 1070 16GB@2133MHz R7 1800x 8x3.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenSea:

Skönt att de inte bara är jag 😂
Bara att höra skillnaden på ljudkvalité i teamspeak vs discord borde få folk att byta!

Jag har kikat på de och precis installerat, har lite settings kvar som ja får lösa så får vi se om de är något att ha. Men oklart om de är vad ja söker, verkar ge högre rank ju mer du är aktiv/online och ger bara tillgång till fler kanaler, och de finns ju redan inbyggt i TS? Tack för tipset iaf 🙂

Kan inte instämma mer! Jag trodde helt ärligt att jag var den enda i Sverige som föredrog något annat än Discord, gällande VoIP. Dock älskar och föredrar jag FOSS och simplicitet, så det fick bli Mumble. Har dock inte hört ljudkvalitén i TeamSpeak sen... ehm, aldrig? Minns inte när jag använde tjänsten. Om det är okej för dig, så får du gärna skicka uppgifterna till din server via PM Kommer då in och snackar lite med dig.

Ah, ok. Förhoppningsvis gör tillägget mer än så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar inte heller Discord. På tok för jävla bloatat med skit. Överkomplicerat o jobbigt att byta kanaler o joina servrar o skit för att bara snabbt gå in o prata med kompisar.

Fan 30min för att få nåt skit att funka.

TS knappar man in IP o så är man inne o kan tjöta.

Kan inte tillföra nåt vettigt om bottar o grejer dock tyvärr.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Gillar inte heller Discord. På tok för jävla bloatat med skit. Överkomplicerat o jobbigt att byta kanaler o joina servrar o skit för att bara snabbt gå in o prata med kompisar.

Fan 30min för att få nåt skit att funka.

TS knappar man in IP o så är man inne o kan tjöta.

Kan inte tillföra nåt vettigt om bottar o grejer dock tyvärr.

Woho! Ja, det är ju så mycket enklare att bara installera mjukvaran man vill använda, ange serveruppgifterna och sen - tada - inne. Använder du endast TeamSpeak, eller använder du även Mumble?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Woho! Ja, det är ju så mycket enklare att bara installera mjukvaran man vill använda, ange serveruppgifterna och sen - tada - inne. Använder du endast TeamSpeak, eller använder du även Mumble?

Bara TeamSpeak.
Har nog aldrig ens haft varken mumble eller vent installerat.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros