Permalänk
Medlem

Budget gaming-dator hjälp

Hej!

Jag har bestämt mig för att bygga min första gaming dator. Jag har försökt googla om vilka komponenter som är "bäst" för budget gaming, men det finns så himla mycket att jag blir helt förvirrad. Så jag skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

Jag ska bygga helt från grund, så behöver allt. Grafikkort, processor, minne, allt. Jag vill helst kunna spela "nyare" spel utan svårighet. Elden ring, Valorant, Hogwarts Legacy, Baldurs Gate 3, Sims 4 är också några exempel på sorters spel jag vill spela.
Jag vet inte vad som räknas som budget när det gäller datorer, men jag tror jag vill lägga max 12 tusen. Så billigast som möjligt är ju bäst men ifall det är bättre att lägga lite extra på tex grafikkort eller processor så kan jag göra det.

Så om det finns någon som kan tänka sig att hjälpa mig med bra specs så skulle jag uppskatta det väldigt mycket.
Tackar på förhand

Permalänk
Medlem

Gediget chassi och PSU för att lätt kunna uppgradera datorn i framtiden. Två M.2-platser på moderkortet så lätt att lägga till en snabb disk i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Gediget chassi och PSU för att lätt kunna uppgradera datorn i framtiden. Två M.2-platser på moderkortet så lätt att lägga till en snabb disk i framtiden.

https://komponentkoll.se/bild/SaASZ.png

Tack så jättemycket för hjälpen!