Ny maskin med 5070 TI
Hej!
Fick tag i ett ASUS PRIME GeForce RTX 5070 Ti idag för 10900, så nu är det dag att planera resten av hårdvaran. Tar gärna emot åsikter om hurvida 5070 TI var ett gott köp (Går fortfarande att returnera ). Hade gärna köpt 5080 men vill nog inte lägga mer än 15-16 och det ser inte ut som att det kommer gå att få tag i ett 5080 till det priset inom överskådlg tid. Tänker då att ett 5070 TI är gott nog för gaming i 3440x1400 tillsvidare. Den dator jag har idag ska säljas som den är så ska inte återanvända några komponenter.
Datorn ska brukas främst till spel, mycket strategi och rollspel och en del FPS. Blir säkert lite foto- och videoredigering. Tar gärna emot åsikter på de komponenter jag har valt ut nedan. Väldigt osäker på vad jag ska välja för chassi, ljudnivå är viktigt för mig men självklart också temps och det hör ju kanske delvis ihop. Har ett Define R2 idag och kanske det inte är ett dumt val med en uppdaterad Define istället för ett North? Funderar också på om det är lite overkill med den Noctua fläkten till CPUn, men har varit väldigt förnöjd med Noctua och den jag har idag har rullat på i 10år.
Så alla tankar och tips är välkommna, finns ingen fast budget. Blir inte ledsen om jag kommer undan billigare men kan också tänka mig att lägga lite mer om det finns anledning.
Bor förövrigt i Norge så måste handla i butiker som finns där.