EA släpper källkoden till Command & Conquer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Helt förståeligt, dock kan det ju vara svårt att få igång orginalversionen på dagens datorer/OS. Community projekt brukar ju oftast behöva skriva helt egen kod för spelen då originalversionerna inte går att använda, och då kan det ju vara svårt att få med orginalbuggar

Jag menar främst buggar i logiken. De kan finnas kvar utan problem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

De har tappat bort källkoden tyvärr, så det är låg sannolikhet att det kommer ske

Blizzard hade ju gjort detsamma med Diablo 2, sade de länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Coolt att få titta på koden

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Den där allied-pushen i artikeln har 0% chans att lyckas.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

https://www.openra.net/ innehåller klassiska CC i HD.

Riktigt skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det kan nog bero på hur mycket funktion som sitter serverside och hur möjligt detta är att släppa, om det nu öht finns intresse av att släppa det senare.

Det finns ett par titlar som har "private" servers eller går att spela på egen dator. Då har de byggt om servern så den går att hosta på egen dator och ändrat clienten så den pekar till en annan server. Verkar en enklare lösning än att försöka koda om den helt till ett mjukvara. Se det som modern design där allting är API mellan saker istället för en större lösning.