Arctic freezer III 280mm kompatibelt chassi

Permalänk
Medlem

Arctic freezer III 280mm kompatibelt chassi

Hej hej,

Dammsugit nätet och och Youtube men finns inte alltför mycket info att hitta, så vi provar även SweC!

Som titeln säger, någon som har erfarenhet av 280mm?
Hur har moderkort/RAM clearence varit?

Permalänk
Medlem

Inet har avancerad sökning där du kan söka efter önskad storlek på AIO exempelvis. Du vill förslagsvis ha AIO i taket eller i fronten.

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS RX 7900 XTX TUF||
Sekundär system: Asus ROG STRIX B760-I, Intel i5 12600k, 32GB DDR5 5600MHz, Asrock Intel B580||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem

Kanske missat det men det går väl inte att uppge tjocklek? Skon verkar ju klämma där ibland med artics AIO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Hej hej,

Dammsugit nätet och och Youtube men finns inte alltför mycket info att hitta, så vi provar även SweC!

Som titeln säger, någon som har erfarenhet av 280mm?
Hur har moderkort/RAM clearence varit?

Jag har Phanteks XT Pro Ultra. Där fungerad 280mm Arctic Freezer III, tills jag bytte till AMD moderkort. Vet inte om det är speciellt för AMD moderkort men med intels moderkort var det inget problem. Men när jag satt dit AMDs moderkort så tog VRM-kylaren, eller vad det nu är i toppen av moderkortet för stor plats så att skruvhålen kom ur fas då fläktarna tog i så jag fick göra en Macyver med buntband.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound