Apple studentrabatt

Permalänk
Medlem

Apple studentrabatt

Hur vidimerar Apple att man är behörig att handla i deras utbildningsshop? Dottern pluggar på universitetet, ingen annan i familjen har ngt engagemang i högskola, men kan jag eller frugan köpa och anses vara behöriga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7mangan6:

Hur vidimerar Apple att man är behörig att handla i deras utbildningsshop? Dottern pluggar på universitetet, ingen annan i familjen har ngt engagemang i högskola, men kan jag eller frugan köpa och anses vara behöriga?

Tror det är via mecenat. Så har dottern ett mecenatkonto så borde hon kunna klicka sig vidare därifrån.
https://mecenat.com/se/apple

Så vill ni ha något för studentpris så får ni väl be henne beställa och sen köpa av henne.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7mangan6:

Från "läs mer"-dialogen på https://www.apple.com/se-edu/store :

"Handla Mac, iPad och mer till specialpriser.
Erbjuds till nuvarande och nyligen antagna universitets- och högskolestudenter, föräldrar som handlar till universitets- och högskolestudenter samt lärare och personal på alla nivåer.

Var hittar jag rabatter?
Det är enkelt att hitta rabatter i utbildningsbutiken. Håll utkik efter Utbildningsrabatter-symbolen vid priset på alla berörda produkter:
* Mac
* iPad och vissa tillbehör
* Skärmar
* AppleCare+ för Mac
* AppleCare+ för iPad

Hur börjar jag?
Handla i utbildningsbutiken. Rabatten dras av från totalsumman när du lägger till varor i kassen och slutför beställningen."

Utifrån vad jag hört så verkar det inte kollas något särskilt (möjligen stickprov på något vis, men högst oklart?), så jag tror inte det är något praktiskt problem för dig att handla. Och det är ju uttryckligen menat att du ska få handla till rabatterat pris, så inget principiellt problem heller.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Tanken var att köpa en ny iPad till dottern (på hennes födelsedag) och hade gärna gjort det utan hennes involvering:) Får höra med Apple, så att det blir rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7mangan6:

Tanken var att köpa en ny iPad till dottern (på hennes födelsedag) och hade gärna gjort det utan hennes involvering:) Får höra med Apple, så att det blir rätt.

Såvitt jag vet är det så enkelt att du går till utbildningsbutiken och köper som vanligt, så får du rätt pris. Men kolla för all del upp det om något är oklart.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304