"Hej Pär och tack för ditt mejl.
Jag heter Noa och jobbar på Tre´s reklamationsavdelning. Om jag förstår ditt ärende rätt så önskar du att avsluta ditt bredbands abonnemang med hänvisning till konsumentköplagen.
Jag har gått igenom ditt avtal och kan bekräfta att det tecknades den 18 februari 2025. Det du har beställt är ett bredbandsabonnemang tillsammans med en router, som du hämtade ut den 20 februari 2025. Eftersom ångerrätten är giltig i 14 dagar efter avtalets tecknande, har din ångerrätt nu löpt ut, vilket innebär att avtalet inte längre kan ångras.
Jag har förstått att du tidigare hänvisat till avbeställningsrätt, och jag vill informera dig om att denna inte kan tillämpas i detta fall. En avbeställningsrätt kan inte utnyttjas då leverans av både vara och tjänst redan har genomförts. Enligt konsumentköplagen har man inte rätt att avbeställa en tjänst efter att leveransen har slutförts.
Ditt abonnemang är vilande från och med det datum du tar emot SIM-kortet, vilket innebär att du kan börja använda ditt bredband så snart du öppnar paketet. Abonnemanget kommer att debiteras från och med det datum du sätter in SIM-kortet eller alternativt efter 90 dagar, beroende på vilket som inträffar först.
Med ovan sagt så har du inte rätt att avsluta ditt abonnemang men vi kan självklart hjälpa dig med en slutfaktura på resterande bindningstid om du önskar det.
Jag beklagar om du upplever säljaren som otydlig, och det är naturligtvis väldigt olyckligt. Jag kommer att vidarebefordra din åsikt internt."