Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Varför tar mina monteringar så lång tid ?

Permalänk
Medlem

Varför tar mina monteringar så lång tid ?

Hej!

Varför tar mina monteringar så lång tid ? filstorlekarna är runt 100gb stora och det tar minst 5 minuter..

Jag har en 9800X3D. Och 32gb 6000Mhzs minnen.

Jag tittade på en youtube video en gång, och då var det en kille, han sa att man skulle stänga av en grejj för att få högre fps, så jag gjorde det, men sen ångrade jag mig och aktiverade det igen. Kan det vara något med den ?

Visa signatur

ASRock B850 Riptide , R7 9800X3D , Gigabyte RTX 5080 Gaming OC , Kingston Fury Beast 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen4 1TB , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 2TB , ASUS Rog Strix 1000W Platinum , Chieftec 240mm AIO , Lian Li PC-O11 Air Mini , Razer Huntsman v3 Pro mini , Lamzu Maya 4k wireless , Logitech PRO X Wireless Lightspeed , Gigabyte AUROS FO32U2P OLED 4K 240Hz

Permalänk
Medlem

Vad för lagring?

Permalänk
Medlem

Montera kan betyda en hel del olika saker, plus att det för dom som inte vet exakt kan betyda en hel del andra saker som egentligen inte är montera.
Så vad är det du gör?
Är det montera en iso/img/cue/bin fil på en enhetsbokstav?
Är det montera en nätverksenhet på en enhetsbokstav?
Är det montera en nätverksplats? (nej inte samma som nätverksenhet)
Monterar du en zip/7z/rar/etc fil?
Monterar du nån typ av virtuel lagringsenhet? från tex virtualbox/wmvare/eller nån av dom 69 andra olika virtuella filer?

Rent tekniskt så är en usb pinne monterad när du kan läsa/skriva till den så det kan nu även vara det du menar?

Vad är det du använder för att "montera"?
Är det enbart läsa heller vill du även skriva till den "monterade" vad det nu är?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag inte skrev som det var, alla exakta detaljer som ni behöver.

Det var en kingston fury 1btb och 2tb lagring på nvme gen4, men skrivhastigheter som nåt 7000mb/sek och samma typ läshastigheterna.

Och den andra var, jag försökte montera en iso fil till en enhetsbokstav. Det var ett spel som jag försökte montera. men det tog sån tid, så lång tid har det inte tagit när jag använder mig av mycket sämre datorer.

Jag ber om ursäkt!

Visa signatur

ASRock B850 Riptide , R7 9800X3D , Gigabyte RTX 5080 Gaming OC , Kingston Fury Beast 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen4 1TB , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 2TB , ASUS Rog Strix 1000W Platinum , Chieftec 240mm AIO , Lian Li PC-O11 Air Mini , Razer Huntsman v3 Pro mini , Lamzu Maya 4k wireless , Logitech PRO X Wireless Lightspeed , Gigabyte AUROS FO32U2P OLED 4K 240Hz