Helgsnack: Tipsa om bra co-op-spel

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Tipsa om bra co-op-spel

Denna helg undrar vi vilka spel som spelas bäst med andra.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag spelar mycket World War Z och Payday med tre vänner (båda är optimerade för 4 pers). Det är nog mina favoriter.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Turn-based RPG som Divinity: Original Sin-serien och Baldur's Gate III är riktigt trevliga att spela med sin bättre hälft.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem

Med seamless co-op moddarna till Elden Ring och Dark Souls 3 så har det aldrig funnits ett bättre tillfälle att testa de spelen ihop med en vän.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Call to Arms OstFront! Sjukt många timmars co op

Permalänk
Medlem

Portal 2 \o/

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Minecarft är ju klart #1

Permalänk
Medlem

Steam Remote Play är väldigt bra. Ta spel som har local/couch coop och du kan spela spelet på distans.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Generation Zero. Kalla krigets i Sverige, slutet av 80- talet blandat med Terminator. Du och upp till tre andra kompisar. Där ni spelar på en typ 100-120 km² stor värld men idylliska svenska hus med Saab 900 och Volvo 245. Samt militära anläggningar och vapen i spillror. Ditt uppdrag är att ta reda på vad som hände och kanske kan du hitta några överlevande. Om du hittar ett sätt att transportera dig snabbare, för din och dina kompisars skull. Använd vägar som finns. Annars kommer ni få omåttligt många skratt men också skrik av förbannelse när ni möter motstånd. Ta nytta av saker som finns överallt som musik, fyrverkerier och gasoltuber för att hjälpa varandra när ni möter röda eller gröna motståndare. Dom som vet vilka dom är vet hur mycket ammunition som krävs för att bekämpa dem.

Glömde skriva antal spelare.
Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Några av mina favoriter:

• Alienation

• Sniper Elite 3 och 4

• Helldivers 1

• Tiny Tina's Wonderlands

• Civilization V

• Lord Of The Rings: Return To Moria

• Trine-spelen

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Castle crashers är kul co-op
Human fall flat
Sackboy på ps5
Rayman legends
Cuphead

Permalänk
Medlem

It takes two är absolut en höjdare i soffan med flickvännen. Men även V Rising är ett väldigt bra spel att spela med en liten grupp vänner.
Ett pusselspel man inte får missa att spela med en nära vän är We Were Here-spelen.
Några andra:

• Cuphead

• Satisfactory

• Risk of Rain 2

• Ready or not

• Escape Simulator

• Golf with your friends

• Biped

• Unrailed

• Trine-spelen

• WarCraft 3 olika TD's

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk

Ready or Not, som gjort för CO-OP

Permalänk
Medlem

Borderlands spelen.
Trine serien.
A way out.
Resident Evil 5.
We were here.
Tick Tock: A Tale for Two.

Permalänk
Medlem

Helldivers 2 har jag och några polare haft väldigt roligt med. Har man inte spelat Fares spel så måste man testa de. Kan upplevas korta men de är väldigt bra.

Core Keeper är också mycket mysigt survival coop.

Permalänk
Skrivet av Mörksuggan:

Generation Zero. Kalla krigets i Sverige, slutet av 80- talet blandat med Terminator. Du och upp till tre andra kompisar. Där ni spelar på en typ 100-120 km² stor värld men idylliska svenska hus med Saab 900 och Volvo 245. Samt militära anläggningar och vapen i spillror. Ditt uppdrag är att ta reda på vad som hände och kanske kan du hitta några överlevande. Om du hittar ett sätt att transportera dig snabbare, för din och dina kompisars skull. Använd vägar som finns. Annars kommer ni få omåttligt många skratt men också skrik av förbannelse när ni möter motstånd. Ta nytta av saker som finns överallt som musik, fyrverkerier och gasoltuber för att hjälpa varandra när ni möter röda eller gröna motståndare. Dom som vet vilka dom är vet hur mycket ammunition som krävs för att bekämpa dem.

Jag lirade sp delen, bara för nostalgin. Född i mitten på -70 talet, när bilarna du nämner var de som gälde när jag växte upp

Permalänk

Goat simulator
FC6
Rocket League

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

SCUM

Visa signatur

5950X
3080
X570
64 GB G.Skill
2TB 980 Pro ] 4TB SN850X ] 2TB MX500

Permalänk
Medlem

Gears of war
Halo
Remnant
It takes two
Unravel 2

to mention a few

Permalänk

It takes two (har ej spelat men ser att det är ett bra 2spelar coop spel)
Grounded ser ut som det är ett bra co-op spel på upp till 4 personer
R.E.P.O. är ett ypperligt roligt spel som man kan spela upp till 6 personer(vad jag vet iaf)
7 Days to Die
Factorio
Left 4 Dead spelen
Lethal Company
Terraria
Valheim

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tror han som gjorde Kopps har gjort nå goa co-op spel

Permalänk
Medlem

Senast spelat och gillat: Fly Knight

Anda hits är:

Abiotic Factor

Streets of Rogue

Rampage Knights

Remnant I/II

Vrising

Permalänk
Medlem

Uppräckte R.E.P.O och körde med en kompis, otroligt mycket skratt samtidgt som spännaningen I spelet, värt att testa!

Permalänk
Medlem

Tjejen "tvingade mig" köpa Split fiction här om dagen och ja. Löjligt roligt men om jag tittar tillbaka 20 år så måste jag ändå säga Heroes of might and magic 2 och 3. Klar favorit.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drally:

Castle crashers är kul co-op
Human fall flat
Sackboy på ps5
Rayman legends
Cuphead

Kan bara hålla med om att Rayman Legends är jäkligt roligt 😂 körde tillsammans med sonen för några år sedan.

Permalänk
Medlem

GTA - och Red Dead Online
World of Warcraft..

Permalänk
Medlem

Har en gedigen lista med favoriter men inte tid att skriva, så ni får några gamla guldkorn 😀.

CONTRA/PROBOTECTOR, flera olika titlar i serien.(NES SNES SWITCH)
RIVER CITY RANSOM/STREET GANGS (NES)
Bubble bobble (Nes, c64)
TMNT 2 (NES, SWITCH)

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Gillar man äldre spel för lan så är klassiker(vissa fungerar över internet också):
Total Annihilation, även uppföljarna kan fungera.
Command & Conquer serien.
Age of empires serien.
Serious sam serien.
NOLF 1 och 2
Codename eagle som nog kan klassas som en föregångare till battlefield.
Quake 3 arena.
Portal 2 utöver det finns det mängder med olika moddar till HL2.
Doom 3 med coop modd.
Codename: Outbreak.
GRAW serien.
Diablo serien.
Torchlight serien.
Borderlands serien.

Alla dessa kan man spela coop mot AI utom codename eagle så där behöver man vara ett par stycken. I de flesta fall är det de tidiga spelen i serien som jag tycker är bra.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Har kollat på det varje gång (det är ofta) på rea, men ändå alltid avskräckt av den långa listan DLC och minnet av kontroverserna runt inspirationen.

Men idag kanske det åtminstone är bättre än den licensierade filmen. Som jag antar aldrig kommer få annat än ett mobilspel..

På tal om mobil. Saab 900 är den bästa bil jag haft. Köpte för 10k och användes sen ändå som "sommarbil" året runt i typ 5 år utan minsta åtgärd.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Dungeon siege 2 var riktigt kul, vet dock inte om det fungerar längre med windows 10/11

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti