Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Samlingstråd erbjudanden Samsung-plattor Mars 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Vet inte varför jag får ett annat pris:

https://i.imgur.com/RWVrHge.png

Det här är via Mecenat studentportal, ni som har fått 3790kr har bara gått in på den allmänna webshoppen?

Testade nu i en annan browser med ett annat ip utan att gå via Mecenat och får ändå upp 7990kr som pris.

Har du lagt in koden? DOTMS10

Edit: ser nu att du har gjort det.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Det här är via Mecenat studentportal, ni som har fått 3790kr har bara gått in på den allmänna webshoppen?

Testade nu i en annan browser med ett annat ip utan att gå via Mecenat och får ändå upp 7990kr som pris.

Jag gick via https://www.mecenatalumni.com/se/samsung/varrensning-upp-till..., klickade på "Till rabatten" där.

Gick sedan till Tab S10+, här https://www.samsung.com/se/multistore/mecenatalumni/galaxy-ta...

När jag står i kundvagnen så är URL i webbläsaren "https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/mecenatalumni/ca...".

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Jag får samma också. Om nån kan förklara hur ni gjort för att få det lägre priset så vore jag tacksam!

Permalänk

Har ni andra som fått priset 3790 också gått via Mecenat alumni? Tyvärr har jag inte det utan vanliga Mecenat för studenter.

Det går inte för er att dela med er nån länk eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Har ni andra som fått priset 3790 också gått via Mecenat alumni? Tyvärr har jag inte det utan vanliga Mecenat för studenter.

Testa gå via https://mecenat.com/se/samsung/varrensning-upp-till-50-procen... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Skrivet av Fedge:

Jag får samma också. Om nån kan förklara hur ni gjort för att få det lägre priset så vore jag tacksam!

När ni är inne på Mecenat och klickar på länken för att ta er vidare till portalen, står det samsung.com/se/ i URL-fältet?
Testa i så fall att klicka på denna länken så att ni hamnar i studentportalen: https://www.samsung.com/se/multistore/mecenatalumni/

För att ni ska lyckas få studentpriset bör det stå "Välkommen till Samsung store för Mecenat Alumni" uppe i höger hörn.

Permalänk
Skrivet av Fedge:

I have both mecenatalumni and benify. I get the lower price on MecenatAlumni:

But the higher price on Benify:

Permalänk
Medlem

Ah, nyckeln är att man måste köra ett inbyte, oavsett vad det är. Även om trade-värdet är dåligt (ex 100:-) så är rabatten mycket större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Jag köpte med den vanliga mecenat då jag studerar för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedge:

Ah, nyckeln är att man måste köra ett inbyte, oavsett vad det är. Även om trade-värdet är dåligt (ex 100:-) så är rabatten mycket större.

Är det någon som vet vad som händer om man ej skickar in någon enhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedge:

Du blir av med rabatten som det innebär öht.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Lyckades lägga en order till slut, nyckeln verkade vara att gå via vårrensningskampanjen hos Mecenat, tack till alla som hjälpte till!

Lite knepigt att Tab S10-plattorna inte finns listade på kampanjsidan (där finns bara Tab S9) men det gick bra att söka upp den själv och fortsätta med köpet.

Permalänk

Vi lyckades också nu. Behövde uppdatera sidan efter att man lagt in koden. Då uppdaterades priset.

Permalänk

Hoppas bara att de levererar nu, läste att de makulerade beställningarna på de OLED-skärmar som var blev lite för rabatterade nyligen :/

Permalänk
Medlem

Min har bytt status från "beställning gjord" med möjlighet att annullera beställningen, till att inte längre kunna annullera beställningen och status "fraktberedelse".

Permalänk
Medlem

Det var ju sannerligen ingen dålig rabatt på Tab S10-plattorna där.. Skulle jag byta in min Tab S9 (ej plus, men modellen med 12 GB RAM och 256 GB lagring) jag köpte förra året så skulle jag få betala 696 kr för en S10+. Det är ju sjukt bra pris för en uppgradering, men tvekar lite ändå. Nöjd med S9an och har sett en del rapporter om att cpun i S10 inte är någon vidare uppgradering, även om den presterar bättre än S9 i benchmarks så verkar den upplevda prestandan i många fall vara typ samma och i vissa fall till och med sämre på S10. Kan väl också tycka att det känns bättre med Snapdragon framför Dimensity, men det är väl mest bara just en känsla och inget annat. S10+ har ju iallafall lite större skärm och längre period med utlovade Androiduppdateringar och det i sig gör ju att jag ändå är lite lockad på att köra ett inbyte...

Permalänk
Medlem

Jag bytte in min s7+ 128gb och mot en s10+ 256 gb och fick då pris efter inbyte 1418:-. Sedan har jag hört många historier om att firman som verifierar inskickade enheter gör precis allt för att hitta fel och sänka priset, så skickar ni in något som faktiskt har ett värde, dokumentera innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Hoppas bara att de levererar nu, läste att de makulerade beställningarna på de OLED-skärmar som var blev lite för rabatterade nyligen :/

Detta erbjudande är väldigt likt ett dom hade för lite över två år sedan, då man kunde få en Galaxy Tab S8 för runt 3000kr, då gick det även att köra inbyte med 15 år gamla mobiltelefoner, jag själv köpte en då och körde inbyte med en gammal Sony Ericsson.
Så jag tror att dom kommer att leverera även denna gång.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en S24 Ultra med trade-in i slutet av 2024. Jag skickade inte in inbytesenheten men fick ändå behålla trade-in rabatten på 3000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Detta erbjudande är väldigt likt ett dom hade för lite över två år sedan, då man kunde få en Galaxy Tab S8 för runt 3000kr, då gick det även att köra inbyte med 15 år gamla mobiltelefoner, jag själv köpte en då och körde inbyte med en gammal Sony Ericsson.
Så jag tror att dom kommer att leverera även denna gång.

Japp, jag köpte detta erbjudande då och allt gick bra.

Lade en beställning på S10+ Wifi. Däremot har de tagit bort en hel del enheter som fungerade förr i tiden.

Tack för tipset <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedge:

läste deras avtal, du blir inte av med rabatten utan endast allt över 2000kr som du skulle dvs 103kr ish

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du blir av med rabatten som det innebär öht.

Intressant att det är lite olika bud här, @Sh4d0wfi3nd är ditt uttalande baserat på egen erfarenhet?

Skrivet av b-fire:

Jag beställde en S24 Ultra med trade-in i slutet av 2024. Jag skickade inte in inbytesenheten men fick ändå behålla trade-in rabatten på 3000:-

De kontaktade aldrig dig för att efterfråga enheten eller extra betalning?

Skrivet av PrinceXO:

läste deras avtal, du blir inte av med rabatten utan endast allt över 2000kr som du skulle dvs 103kr ish

Låter lovande, orkar du länka var detta går att läsa?

Permalänk
Medlem

Verkar som S10+ är slut i slut i lager nu, togs bort ur varukorgen för mig och får felmeddelande om jag försöker lägga till den på nytt. Såå min beslutsångest gjorde väl att jag ändå inte fick något val i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Fick några påminnelser på mailen, men inget mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Intressant att det är lite olika bud här, @Sh4d0wfi3nd är ditt uttalande baserat på egen erfarenhet?

Låter lovande, orkar du länka var detta går att läsa?

Läs 6.7 (i)

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem

Felmeddelande vid beställning av S10+ WiFi men 5G-versionen funkar fortfarande beställa till ett schysst pris (via Mecenat)

Bör nämna att för 700 kr ytterligare så har du fortfarande Ultra erbjudandet tillgängligt, ifall den gigantiska 14.6 tummarn faller dig i smaken

Permalänk
Skrivet av PrinceXO:

<Uppladdad bildlänk>

Läs 6.7 (i)

Så som jag tolkar 6.7 (i) säger den bara att om du ångrar köpet på plattan så finns det inte längre ett giltigt avtal för inbytet. Inget där säger huruvida extra inbytesrabatt kvarstår om man inte skickar in inbytesenheten.

Permalänk
Medlem

Beställde precis en Samsung Tab S10+ 5G via mecenatalumni via erbjudandet "Lönedeals! Upp till 50 % alumnirabatt" för 5190 kr.

I övrigt samma upplägg som @Floskel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellberg:

Det var ju sannerligen ingen dålig rabatt på Tab S10-plattorna där.. Skulle jag byta in min Tab S9 (ej plus, men modellen med 12 GB RAM och 256 GB lagring) jag köpte förra året så skulle jag få betala 696 kr för en S10+. Det är ju sjukt bra pris för en uppgradering, men tvekar lite ändå. Nöjd med S9an och har sett en del rapporter om att cpun i S10 inte är någon vidare uppgradering, även om den presterar bättre än S9 i benchmarks så verkar den upplevda prestandan i många fall vara typ samma och i vissa fall till och med sämre på S10. Kan väl också tycka att det känns bättre med Snapdragon framför Dimensity, men det är väl mest bara just en känsla och inget annat. S10+ har ju iallafall lite större skärm och längre period med utlovade Androiduppdateringar och det i sig gör ju att jag ändå är lite lockad på att köra ett inbyte...

Jag har s10 + och skärmen är enorm skillnad mot tidigare modeller. Man kan sitta utomhus och använda den , många andra är alldeles för mycket spegel .

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Nu finns S10+ i lager igen! Beställde precis för 3790 kr med rabattkoden och inbyte. Inte helt illa