Alternativ till Pokemon Go?

Permalänk
Medlem

Alternativ till Pokemon Go?

Så nu när Pokemon Go verkar bli sålt till Scopely (Saudi Arabia) så börjar vi se oss om efter något alternativ att spela med ungarna(8-12 år).

Men man själv är inte helt insatt i mobil spelvärlden så har ingen aning om vad som finns, så undrar om SweC folket har några bra förslag?
Något liknande som får oss att komma ut och gå är huvudsaken, men såklart vara roligt för ungarna.

Tackar!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Rekordmedlem

Prova Turf, en del pokemonspelare säger att det är likt, jag turfar själv men har aldrig spelat nått som har med Pokemon att göra.
Turf liknar orientering, besök platser och ta dem via gps i appen.
https://turfgame.com/ Svenskt spel och gratis, man kan dock ge frivilliga bidrag men inget spelmässigt påverkas av om man blir supporter eller inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vet att några lokala pokemon go spelare pratat om "geocaching"(typ skattjakt), lite osäker på hur dubörjar med det men verkar vara typ gåtor och man får kordinater till att kunna hitta något( på en plats kopplat till kordinaten. Lä't som det var hyfsat vanligt iaf på de jag pratat med, men funkar väl tills man hittat stans alla geocashespots.

Med det sagt så tror jag fortfarande Game Freak är de som har mest say i hela affären, de nya ägarna kan inte göra precis vad de vill med pokemon IP'n, och är de några som hållit hårt i sin IP så är de just dessa de senaste 20+ åren.